Verkar vara en tredje variant (liknande FRA).Samma på Senator i Hamburg?
Då bör jag vara grön för jag har 3 x vaccinVerkar vara en tredje variant (liknande FRA).
For access, please register via luca app, hold a negative Covid antigene test (max 24h) or PCR test (max 48h) plus either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or recovery (2G+). No test necessary for guests with 3rd vaccination (booster).
Jag som trodde du var gul ;-)Då bör jag vara grön för jag har 3 x vaccin
Han kanske är inte är mogen än?Jag som trodde du var gul ;-)
Beror på vilken flygplats du är på. På MUC är FFP2 ett krav men inte på FRA. På FRA krävs 3 doser alt 2 dos + negativt test men inte på MUC (där räcker 2 dos).Så kravet i loungerna är 3x vaccin (alternativt 2x vaccin+negativt test) samt FFP2-mask?
MUC
***FFP2 mask obligatory. Guests need to provide either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or an evidence of recovery (2G). Children between the age of 12 and 17 are exempt from these regulations.***
FRA
*** FFP2 or medical mask obligatory. For access, please provide a negative Covid test (max 24h) and either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or recovery (2G+). No test necessary for guests with 3rd vaccination (booster). ***
Jag killgissar att det praktiseras tysk ordning och att de har stenkoll.Nu verkar de ha kortat ner "recovered" till max 90 dagar. Sätter käppar i hjulen på mina resplaner i veckan. Hade tänkt besöka FCT som "recovered" för 150 dagar sen.
Någon som varit där nyligen som "recovered"? Hur hårda kommer de vara?![]()
Jag killgissar att det praktiseras tysk ordning och att de har stenkoll.]
Nyfiken fråga, hur har du lyckats få ett bevis och recovered?
Annars fungerar ju två doser med negativt test utmärkt. Eller som för mig precis i Frankfurt, tre doser och inget test.