Senaste nytt

Uppdaterade access-regler för Lufthansa-lounger (januari 2022)

Samma på Senator i Hamburg?
Verkar vara en tredje variant (liknande FRA).
For access, please register via luca app, hold a negative Covid antigene test (max 24h) or PCR test (max 48h) plus either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or recovery (2G+). No test necessary for guests with 3rd vaccination (booster).

Verkar vara en tredje variant (liknande FRA).
For access, please register via luca app, hold a negative Covid antigene test (max 24h) or PCR test (max 48h) plus either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or recovery (2G+). No test necessary for guests with 3rd vaccination (booster).
Då bör jag vara grön för jag har 3 x vaccin

Så kravet i loungerna är 3x vaccin (alternativt 2x vaccin+negativt test) samt FFP2-mask?
Beror på vilken flygplats du är på. På MUC är FFP2 ett krav men inte på FRA. På FRA krävs 3 doser alt 2 dos + negativt test men inte på MUC (där räcker 2 dos).
Tipset är att kolla upp exakt den/de lounger du ska besöka.

MUC
***FFP2 mask obligatory. Guests need to provide either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or an evidence of recovery (2G). Children between the age of 12 and 17 are exempt from these regulations.***

FRA
*** FFP2 or medical mask obligatory. For access, please provide a negative Covid test (max 24h) and either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or recovery (2G+). No test necessary for guests with 3rd vaccination (booster). ***

Last edited:
Nu verkar de ha kortat ner "recovered" till max 90 dagar. Sätter käppar i hjulen på mina resplaner i veckan. Hade tänkt besöka FCT som "recovered" för 150 dagar sen. :(

Någon som varit där nyligen som "recovered"? Hur hårda kommer de vara?
db47aaf5fc0c952a161d1ce37bf3ac23.jpg

Nu verkar de ha kortat ner "recovered" till max 90 dagar. Sätter käppar i hjulen på mina resplaner i veckan. Hade tänkt besöka FCT som "recovered" för 150 dagar sen. :(

Någon som varit där nyligen som "recovered"? Hur hårda kommer de vara?
db47aaf5fc0c952a161d1ce37bf3ac23.jpg
Jag killgissar att det praktiseras tysk ordning och att de har stenkoll.

Nyfiken fråga, hur har du lyckats få ett bevis och recovered?

Annars fungerar ju två doser med negativt test utmärkt. Eller som för mig precis i Frankfurt, tre doser och inget test.

Jag killgissar att det praktiseras tysk ordning och att de har stenkoll.]

Ja, det är ju det jag misstänker. Skulle gissa samma sak. De kan ju det där med ordnung.

Nyfiken fråga, hur har du lyckats få ett bevis och recovered?

Fick hjälp av en sköterska hos min husläkare.

Annars fungerar ju två doser med negativt test utmärkt. Eller som för mig precis i Frankfurt, tre doser och inget test.

Kommer aldrig komma ikapp. Hoppas de lättar på kraven snart.

Toppen