Senaste nytt

Upp till 50% poängrabatt med SAS "bästa tillgänglighet", boka senast 5 mars 2018

FFlash

Medlem
Offtopic men ontopic: vilken bokningsklass blir det med dessa biljetter? Tänker nämligen på eventuellt kreditera till TK
 

jumbooze

Medlem
Att tänka på om ni ska avboka dessa ring alltid in och påminn dem om att även poängen ska tilbaka, verkar finnas en bugg som bara gör refund på cash-delen
 
Offtopic men ontopic: vilken bokningsklass blir det med dessa biljetter? Tänker nämligen på eventuellt kreditera till TK
När du sökt upp resan och ser poängpriserna så under "Pris och information", klicka på SAS Business (eller vilken kategori som nu bokas), därefter "Visa detaljerade prisregler" och sedan "Fullständiga regler" så finns det info typ "BC:C", vilket alltså är C-klass i exemplet.
 

Sakoz

Medlem
Och det är de vanliga biljettreglerna jag har dålig koll på, tänkte att det fanns något för business saver om de var helt avbokningsbara eller ej utan avgift.

Nej det är ju det som är haken att en Z biljett (läs saver) på lounghaul inte är "kostnadsfri" att avboka/omboka.
Därför som jag alltid valt Fullflex (C eller D) när jag kört den har varianten tidigare. Och nu när hälsotillståndet är som det är så är det lite scary att ha en Z på longhaul.

Otroligt avkopplande att kunna åka en dag tidigare eller en dag senare om så behövs. Och vem vet man kanske dricker sitt sista glas champagne, då kan det vara bra att kunna flexa lite. :)
 

Berglund

Medlem
Antag att man hade bokat en biljett, i full business, D-klass, med det här erbjudandet. Om man sedan vill byta datum/ändra biljetten, när kampanjen väl är över, behöver man betala något tillägg då eller klarar man sig eftersom en biljett i d-klass är fullt ombokningsbar till andra biljetter i d-klass? Jag är förstås med på att skatter och avgifter eventuellt kan räknas om, givet att man byter flygplats, men det jag är ute efter är om själva poängpriset skulle påverkas?
 
Toppen