Senaste nytt

Upp till 50% poängrabatt med SAS "bästa tillgänglighet", boka senast 5 mars 2018

palmen

Moderator
OK, jag utgick bara ifrån att det var samma priser då sas för rena poängbiljetter har en gemensam tabell för vad det kostar.
Helt klart är detta väldigt bra om man ska till USA och framförallt Miami eller Kalifornien. Sen var det den här biten med att ha poäng till allt också. Lite fler AVIS kampanjer skulle behövas för att fylla på kontot.

2 Business, 1 plus till SFO/LAX/MIA på denna kampanj plus både Amex Elite och Mastercard Premium så blir man EBD.
Vem sa att det var svårt att bli EBD? :) Har man lite poäng att investera så blir det väldigt enkelt.

Tidigare fanns en tabell med från-priser för bästa tillgänglighet, men jag kan inte hitta den nu. Någon som vet?
Poängtabeller | SAS
Jag hittar den här fortfarande

Noterade också att det är 50% av priset om man vill köra one way, och inte 60% som det är på en vanlig award. Hra säkert varit så länge, men det skadar inte att fräscha upp minnet lite.
 

Sakoz

Medlem
Det här var ett oförskämt bra sätt att återkvalificera EBD, jag som egentligen på alla sätt har "gjort slut" med SAS. Nu tenderar det att kanske att bli fel tråd. Men vad är optimalt för att få mest baspoäng, men ändå billigast poäng spend. Behöver 45.000 baspoäng. 2x Business Saver?.
Eller full flex C till LAX med routing? Allt under business är tufft för mig av hälsomässiga och praktiska skäl. Det blir ingen trevlig resa om jag säger så.
 

mjulven

Medlem
Priserna för bästa tillgänlighet för USA och Asien beroende på bokningsklass.

SAS Go SAS Go Flex SAS Plus Saver SAS Plus SAS Business Saver SAS Business EUR USD
Till/från USA från 143 000 från 165 000 från 187 000 från 209 000 från 231 000 från 275 000 från 38 EUR från 55 USD
Till/från Asien från 187 000 från 220 000 från 253 000 från 286 000 från 319 000 från 385 000 från 33 EUR från 48 USD
 

palmen

Moderator
Det här var ett oförskämt bra sätt att återkvalificera EBD, jag som egentligen på alla sätt har "gjort slut" med SAS. Nu tenderar det att kanske att bli fel tråd. Men vad är optimalt för att få mest baspoäng, men ändå billigast poäng spend. Behöver 45.000 baspoäng. 2x Business Saver?.
Eller full flex C till LAX med routing? Allt under business är tufft för mig av hälsomässiga och praktiska skäl. Det blir ingen trevlig resa om jag säger så.
Bästa utdelning är Miami/Los Angeles/San Francisco i business saver skulle jag säga. Priset blir då 127k poäng plus ca 900 i skatter.
Du tjänar in 22.500 poäng på en tur och retur med EBG-bonusen (25% extra). Nettopriset blir med andra ord ca 105k poäng för detta, lite beroende på var man startar i landet och om man flyger direkt eller ej.
Med dessa biljetter får du itne upp några "galna routings" utan det blir rakaste möjliga mer eller mindre till USA.
 

Thornado

Medlem
Bästa utdelning är Miami/Los Angeles/San Francisco i business saver skulle jag säga. Priset blir då 127k poäng plus ca 900 i skatter.
Du tjänar in 22.500 poäng på en tur och retur med EBG-bonusen (25% extra). Nettopriset blir med andra ord ca 105k poäng för detta, lite beroende på var man startar i landet och om man flyger direkt eller ej.
Med dessa biljetter får du itne upp några "galna routings" utan det blir rakaste möjliga mer eller mindre till USA.

Precis. Routingmässigt är det bästa om du flyger till dessa destinationer men kan få in två hopp inom Skandinavien innan det långa hoppet, typ LLA-ARN-CPH-SFO eller liknande. Då blir nettopriset ca 99k poäng
 

Xilan

Medlem
Bästa utdelning är Miami/Los Angeles/San Francisco i business saver skulle jag säga. Priset blir då 127k poäng plus ca 900 i skatter.
Du tjänar in 22.500 poäng på en tur och retur med EBG-bonusen (25% extra). Nettopriset blir med andra ord ca 105k poäng för detta, lite beroende på var man startar i landet och om man flyger direkt eller ej.
Med dessa biljetter får du itne upp några "galna routings" utan det blir rakaste möjliga mer eller mindre till USA.

Nettopriset blir alltså 10,5 hyror med Avis á ca 700:-. Dvs under 7500:-
Aaargh! Grämer mig att jag trillade ner från Diamond till Guld.
 

palmen

Moderator
Nettopriset blir alltså 10,5 hyror med Avis á ca 700:-. Dvs under 7500:-
Aaargh! Grämer mig att jag trillade ner från Diamond till Guld.
Jag har resonerat att det är bra att hålla kvar i EBD då jag tror att det kommer förbättringar, detta är riktigt bra och en trevlig förmån samt kampanj enbart riktad till Diamond (antar att Pandion fått något liknande)
 
Toppen