Senaste nytt

Upp till 100% bonus vid poängköp hos Finnair vid köp 4-18 september

lillemannen

Medlem
Hur funkar det här med nivåpoäng? Skulle man köpa 100K, blir man automatiskt guldmedlem då, eller är det relaterar?
@intuition har förklarat lite bättre här.

 

intuition

Medlem
Precis. Köpet avser bara award-poäng och påverkar inte din status alls.
Om du ligger nära en gräns kan du växla award till status poäng, men aldrig så många att det skulle räcka från noll till status.
 

Axxo

Medlem
Jag har lite över 60 k poäng med Finnair. Har haft dom i flera år, har köpt 100 poäng varje 18 månad i hopp om att jag skulle använda dom. Men poängen räcker in till.

Tycker ni det är värt att köpa lite poäng? Är det prisvärt att boka något annat än Finnair? Tycker inte Finnair Business är något speciellt.

Har ni några tips? Sorry, blev många frågor.
 

lillemannen

Medlem
Jag har lite över 60 k poäng med Finnair. Har haft dom i flera år, har köpt 100 poäng varje 18 månad i hopp om att jag skulle använda dom. Men poängen räcker in till.

Tycker ni det är värt att köpa lite poäng? Är det prisvärt att boka något annat än Finnair? Tycker inte Finnair Business är något speciellt.

Har ni några tips? Sorry, blev många frågor.
Nu vet jag inte när du åkte Finnair sist. Jag själv gick över till att flyga med Finnair mer regelbundet till Asien sen man fick nya stolen. Jag tycker den är i klass med SAS.
 

intuition

Medlem
Det är OK värde att ta ut poäng på en award på Finnair om du är säker på att det finns tillgänglighet.

Finnair plus har skrotat "oneworld awards" och erbjuder bara partner awards, som i grund och botten är simpla retur-biljetter med ett enda OW bolag + anslutning med Finnair. Inte prisvärt

Sedan kan man spekulera i hur det blir 2024 när saldot konverteras till Avios.
 
Toppen