Upgrade Thai !?

Det går att uppgradera ekonomi till premium ekonomi med ROP-poäng, priset är 25 000 poäng. Tror det går med eb-poäng också men det är jättedyrt och går bara med dyra bokningsklasser.

Här finns info om standby upgrades Travel | Information | Thai Airways

BKK-STO/CPH/OSL

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for B,M,H,Q to Premium Economy Class (U Class)

THB 19510

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for V, W to Premium Economy Class(U Class

THB 23840

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for B,M,H,Q to Business Class

THB 31195

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for V, W to Business Class

THB 38130

STO-BKK

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for B,M,H,Q to Premium Economy Class (U Class)

SEK 3900

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for V, W to Premium Economy Class(U Class)

SEK 4760

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for B,M,H,Q to Business Class

SEK 6230

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for V, W to Business Class

SEK 7610

Jag har en kamrat som flög i fredags där man vid incheckningen "pushade" för att han skulle köpa en uppgradering. Jag tror han fick betala 6000 kr enkel väg för uppgradering från economy till business. Vi flög veckan innan men inget erbjudande vid incheckningen.

Tidigare körde man med samma priser per steg på PE-rutterna som när man har Economy-Business-First. Vilket förstås ledde till att det blev dubbelt så dyrt att uppgradera cash till från Y till C. Nu verkar man sansat sig något, men iom att bara maten skiljer mellan PE o C så blir det ändå löjligt att betala ca 2000 enkel för aningen bättre käk

pierrea skrev:Är det samma hårdvara i PE och C alltså?Klicka för att utvidga...

Stämmer, PE använder bakre business kabinen så du får en lie-flat säte men mat från economy vad jag förstått. Flyger du dock i business sitter du i främre kabinen (framför dörr 2) och då får du bättre mat, och dryck.

Mat och dryck från economy med tillägg för att dom även serverar champagne, samma som i business, Palmer.

Instämmer, upplevelsen i C är som en gäspning. Medioker mat, lågpris Champagne och dessutom är glasen så små att dom tar slut på en gång. Som sagt, premium economy räcker, särskilt om man har *A gold för loungetillgång osv

Jag ser att man kan fråga om poänguppgradering till business, men inte till premium economy på eurobonussidan.

Är det nån som vet om man kan poänguppgradera till premium economy?

MikeJohansson skrev:Jag ser att man kan fråga om poänguppgradering till business, men inte till premium economy på eurobonussidan.Är det nån som vet om man kan poänguppgradera till premium economy?Klicka för att utvidga...
Det går inte, skall man poänguppgradera med något annat bolag än Thais egna (alltså Eurobonus som exempel) måste man ha rätt bokningsklass på biljetten och de blir Ekonomi -> Business. Biljetten måste oftast vara en högre flexibel biljett som kostar i samma liga som PE biljetten.

Back