Senaste nytt

Upgrade Lufthansa, hur funkar det?

plover

Medlem
Hej, har en MUC-CPT för familjen i höst med dem i W/Economy. Går att lägga bud på uppgradering till C eller PE.

Fråga 1: när jag budar på en bokning, vi är 4 pax, kan delar av oss bli uppgraderade ellermåste det funnas stolar till samtliga?

Fråga 2: vad har ni budat för att få platser i cash ungefär?

Tack för tips och råd :)
 

plover

Medlem
Någon som provat LH Upgrade bidding med framgång ? Jag hittade ingen tråd för det på forumet, bara SAS... Verkar finnas en snygg funktion på LH bokningssida (web), men hade varit kul att veta var man bör lägga sig, särskilt på den här nattflighten som jag tror är rejält bokad (även om det inte ser ut så i dagsläget). Avresa är November för min del.
 

jumbooze

Medlem
Jag har precis uppgraderat ett flyg FRA-HKG
Eco -> Premium Eco (160USD)
Det var bra att bevaka Cash Upgrade och jämföra med "bid upgrade"
Helt plötsligt så var köp alternativet billigare än det lägsta bud alternativet.
På återresan med Austrian så vill de ha 2 gånger så mycket det lägsta budet för cash upgrade. 220 vs 440
 
Jag har budat (och blivit uppgraderad) många gånger med Lufthansa främst från ekonomi till business. 550-800USD har varit lyckade uppgraderingar (IAH-FRA,IAD-FRA,MIA-FRA). Du får bokningsklass P (100% EB accrual).
 

plover

Medlem
inttessant, tänkte proca Eco -> PE, när börjar de sänka cash upgrade för den har stått dtill,sedan i våras trits godtillgång. Mätaren på budgivningen har 220 usd som lägsts
 

henke12

Medlem
Om man budar och/eller cashar till premium eco, får man då 2 incheckade bagage?
1700041287023.png

 
Toppen