Senaste nytt

Upgrade - British Airways?

igelkotten

Medlem
Min erfarenhet är att priserna skiljer så lite om man vill lägga till UPGR att boka Club direkt. Summan blir ofta, inte alltid, den samma.

Jag flög LHR-ARN för två veckor sedan och uppgraderade då via deras online upgrade offer, som var 895 SEK per person. I mitt fall var det bättre att uppgradera än att boka Club direkt. När jag flög i mars så var priset bättre att boka Club direkt (typ 300 kr skillnad mellan Club och euro traveler).
 

trekker

Medlem
Funderar på att boka GOT-LON-GOT med BA i oktober. Nån som vet hur det fungerar med uppgraderings erbjudande idag?
Vad kan ett erbjudande kosta från GOT, runt £109? Lägg på det på ekonomibiljetten och se vad som kommer ut billigast. Tror du kan gå in på Flyertalk och få listor på vilka erbjudanden som funnits sista tiden.
 

Lasse Kongo

Medlem
Ok tack för svar. Ja skillnaden blir nog hårfin i pris. Tanken var att boka economy och när man är säker att resan blir av ta uppgraderingen. Är i mitten av oktober så borde väl.....
 

Tomas E

Medlem
Uppgraderade LHR-ARN idag för £ 69. Fick erbjudandet vid incheckningen i First Wing som Oneworld Emerald. I morse fanns bara business att köpa online hos BA, såg jag, och igår fanns även väldigt dyr economy (över £ 400 enkel väg). Något säger mig att någon hade fått en gratis uppgradering om jag inte betalat för min. Men det behöver ju inte ha blivit jag…
 
Last edited:
Toppen