Senaste nytt

United upgrade

Intressant att läsa om @mika som fick plats som United Silver. Tänkte det var omöjligt för någon under United 1K eller United Platinum idag när många flygplan i flottan har mellan 8-12 platser i Domestic First.

Det var faktiskt första gång jag använde mitt United Silver status för någonting (har haft det flera år, man får United Silver som Marriott Platinum, men har aldrig tidigare gjort något med mitt Silver). Jag fick bara mellansäte som EBD och tänkte då att jag ska testa checka in som United Silver => först fick jag första rad från economy plus och sedan upgrade till domestic first som #1 på listan. Det var tidigt söndagsmorgon, flyg från ORD till LGA, kanske det hjälpte. På vägen tillbaka (torsdag eftermiddag) var jag inte ens top 10. Men också då sade systemet att jag ska hamna på upgrade-listan och fick ändå exit row från economy plus. Jag var nöjd med United Silver, man hade inte fått mycket poäng för Eurobonus eller Miles&More från bokningsklassen jag hade och economy plus med bra säte är inte så dåligt på korta flygningar.

Toppen