Senaste nytt

United sänker bagage allowance för Star Gold

DonM

Medlem
Jag fick ett inte helt oväntat problem när jag skulle checka in på United inrikes (ORD-Las Vegas) i dag. Min biljett var en United award Economy (ville använda upp mina sista poäng, kör endast Eurobonus numera). Det var inte möjligt att lägga in mitt EBG i bokningen och därför var det bara att betala för mitt bagage :-( Damen i incheckning gick till och med så långt som att kalla mitt försök att få med ett gratis kolli som *G för "try to cheat the system".
Däremot gick det bra att komma in i United Club med 1 gäst mot uppvisande av mitt EBG kort :)
 

SFC

Medlem
Där skulle jag säga att hon hade helt fel.Självklart gäller förmånerna som *G även på award-biljetter!

Kontakta United och kräv refund på det du betalade.
 

kexxcream

Medlem
Där skulle jag säga att hon hade helt fel.Självklart gäller förmånerna som *G även på award-biljetter!

Kontakta United och kräv refund på det du betalade.

Detta har jag också funderat på, vart står det specifikt att förmånerna gäller för award-biljetter?
 

SFC

Medlem
Det bolagen generellt sett gör skillnad på är revenue eller non-revenue tickets.

Såväl biljetter betalda med poäng som pengar räknas som revenue, ergo ingen skillnad vad det gäller förmåner.

Så har iaf jag alltid fått det förklarat för mig och det har aldrig varit några problem för mig.
 

DonM

Medlem
Tack för er input SFC och kexxcream. Eftersom jag ändå har alltför många timmar att slå ihjäl här i United Loungen så tog jag mitt lilla problem till värdinnan. Hon förstod inte alls varför de hade insisterat på att ta betalt, gav mig omedelbart refund på hela beloppet och ville lägga in min *G status för att ge mig en tidigare boardinggrupp (avstod eftersom jag reser med min far som inte har status).

Suverän service - skönt när kunden har rätt för en gångs skull!
 

AABack2ARN

Medlem
Hör av dig till United och be att få tillbaka pengarna. De i incheckningsdiskarna kan sällan göra något åt vad systemet säger...
 

SFC

Medlem
Tack för er input SFC och kexxcream. Eftersom jag ändå har alltför många timmar att slå ihjäl här i United Loungen så tog jag mitt lilla problem till värdinnan. Hon förstod inte alls varför de hade insisterat på att ta betalt, gav mig omedelbart refund på hela beloppet och ville lägga in min *G status för att ge mig en tidigare boardinggrupp (avstod eftersom jag reser med min far som inte har status).

Suverän service - skönt när kunden har rätt för en gångs skull!

Bra där!

Jag förstår att du hade gott om tid, man ledsnar snabbt på isvatten, kex, morötter och ost. :) Och "en-dollar-i-dricks-öl".
 
Toppen