Senaste nytt

United planerar inköp av Boom (överljudsflyg) för resor med start 2029

Dbodenfo

Medlem
United Airlines planerar överljudsflighter från 2029 tillsammans med amerikanska Boom Supersonic.
Med United Airlines i Star Alliance kan detta bli en riktigt kul sätt att spendera sina poäng. Nu är detta 8 år bort så allt kan hända.

Vad säger ni?
4dbbedbf-a2fc-79a8-9175-08ae7a3f3a12.gif
 

Alf

Medlem
Det lär nog inte gå ett använda poäng för detta. Gick det att använda poäng på AF och BA Concorde flygningar?
 

Canadien

Medlem
Det lär nog inte gå ett använda poäng för detta. Gick det att använda poäng på AF och BA Concorde flygningar?
Prissätter man det rätt så att inte så många har råd att betala med poäng så är det ju ett bra sätt att bli av med ett bolags utestående poängskulder att sälja ett par restplatser för poäng. Hade jag varit United hade jag dock låst det till endast Uniteds miles och inte alla Star Alliance.
 

Tomas E

Medlem
Jag tror nog att spekulationer om man kan använda poäng kan skjutas upp till vi ser om det blir något av med det hela. :D
Det här med nya kommersiella överljudsflygplan har man ju sett skrivet om lite då och då under decenniernas lopp och sedan har det aldrig blivit något av. Första (test)flygning är planerad till 2026. Det blir en första anhalt för att se realismen.
 

Dbodenfo

Medlem
Jag tror nog att spekulationer om man kan använda poäng kan skjutas upp till vi ser om det blir något av med det hela. :D
Det här med nya kommersiella överljudsflygplan har man ju sett skrivet om lite då och då under decenniernas lopp och sedan har det aldrig blivit något av. Första (test)flygning är planerad till 2026. Det blir en första anhalt för att se realismen.
Helt rätt att vara skeptiskt med detta, dock tror jag är att det är aktörer som nu jobbar på att skapa flygplan som kan flyga med överljudshastighet. NASA jobbar också med att sänka ljudbangen och om denna forskning går vägen tror jag att det finns stor möjlighet att de börjar flyga.

Min spaning är att det är nästa steg inom flyget då flygbolagen inte behöver samma krav på lie-flat säten och underhållning när en cross atlantflygning går ner mot 3h.
 
Oerhört spännande detta. Skillnaden denna gång är väl att det är ett bolag som United som går med att de ska anskaffa överljudsplan. Tidigare har de ju varit mindre etablerade spelare. Vore såklart bäst om det gick att boka med poäng (1 000 000 EB enkel väg?) men även om det inte är möjligt så kommer i alla fall jag ta mig en funderare på vad jag är beredd att betala för att en gång i livet flyga i överljudsfart. Har varit en dröm ända sedan jag hörde talas om Concorde
 

Homer

Medlem
Om man tänker på hur många problem det var med senaste modellen av ett så beprövat plan som 737
är det nog en smula optimistiskt att tro att lanseringer av detta kommer att ske utan problem.



Flyga Concorde med BA miles kostade som 1:a klass och det gick att använda 2-4-1 voucher

F.ö. så var inte alltid kontantpriset jättehögt

CONCORDE Promo $2140 !!!!!! - FlyerTalk Forums
Travel from New York to London on Concorde, from February 11, 2003 through February 15, 2003 and return to the British Airways U.S. gateway city of their choice in Club World (business class)
from February 16, 2003 through February 19, 2003. But do hurry, space is limited, and this offer is only available for sale through January 30, 2003.
 
Last edited:
Toppen