Du kan ändra denna flight om du ringer till Uniteds kundtjänst senast 07:10 på 2013-04-17 lokaltid (svensk tid).
Spelar det någon roll om man ringer det svenska eller amerikanska telefonnumret eller är servicen lika bra på bägge?
Du kan ändra denna flight om du ringer till Uniteds kundtjänst senast 07:10 på 2013-04-17 lokaltid (svensk tid).
Spelar det någon roll om man ringer det svenska eller amerikanska telefonnumret eller är servicen lika bra på bägge?
Jag har använt mig av United MileagePlus de senaste året pga att man kan boka bonusresor online (tycker det verkar krångligt att ringa) plus att de har (haft) bra mycket bättre intjäning än Eurobonus. Dock börjar de bli lite sämre, exempelvis tar de bort vissa billiga bokningsklasser hos Turkish efter den 1 mars 2013 och som tidigare diskuterat exempelvis L-klass Lufthansa inom europa är borttaget (även om flygningen fortsätter utanför europa).
Men, United MileagePlus största minus tycker jag är att poängen bara autoregistreras i ca 50 % av gångerna (av kanske 20 gånger). Ska man efterregistrera på deras hemsida dyker 95 % av gångerna texten "! The system is currently unavailable, please try later" upp. Då får man maila till deras kundtjänst och efterregistrera. Detta gjorde jag häromdagen för min flight ARN-IST-HKG i bokningsklass V. Snacka om att jag blev paff när jag fick detta svaret!?"In reviewing your request, your flights between ARN IST on 01/09/13 and IST HKG on 01/10/13, were purchased in V class which does not award MileagePlus® credit for this booking class for flights within North America"
Eeeh, när var jag i Nordamerika?? Och enligt deras hemsida United Airlines - Earn MileagePlus Award Miles on Airline Partner så ska man få 100% för klass V hos Turkish! Vad har Nordamerika att göra med hela saken? Det står inget om att man inte ska få poäng om man flyger med Turkish till Nordamerika vad jag kan se, eller har jag missat något?!
De gånger jag har ringt det svenska numret så blir jag kopplad till engelsktalande agenter som är duktiga. Betydligt biligare att ringa det svenska numret hur som helst![]()
Det är riktigt att Brussels Airlines billiga Economy class biljetter ger normalt inga United miles.Ett problem är att man inte får några mil när man flyger billigt med Brussels. Och utgår man från Köpenhamn så är det ibland billigast att ha ett byte i Bryssel.
Jag hade också strul med efterregistreringar på UA. Ända fram tills jag hörde av mig och fick reda på att de är jättekänsliga med namnet och av någon anledning registreras mina två namn som ETT enda sammanhängande namn på UA, även om biljetten inte var bokad så. De gjorde något med min profil och sedan dess har 100% av poängen registrerats direkt... Så har du två namn, mellannamn etc kan det vara värt att kontrollera detta med UA.
Jag tror de auto-svarar på de flesta mejl utan att knappt ens läsa igenom de. Särskilt om man saknar högre Premier status på UA. Med status så får man ju normalt svar inom 24 timmar så då är det lättare att hålla igång dialogen. Jag minns tiden före jag nådde statusnivå då jag lätt kunde få vänta en vecka eller mer innan jag fick ett svar...