Senaste nytt

United MilagePlus ändrar gränserna för status 2021

Tack, har en kompis som har ca 1,4M miles... är 1k nu men nojjar att han minsan bara har silver när han halkar ner...
tyckte att det kändes snålt, men han var helt säker... för övrigt han hade aldrig varit i en lounge som man kommer in i med guldkor innan jag tvingade han gå till en Senator i Munchen och testa.... han vart rätt glad att det funkade!
 
var en läskig rubrik... :)

vi får väl se...
Gissar även jag att det här kommer till de europeiska programmen förr eller senare, den som lever får se.

lite OT: Som "milion miler" eller vad det nu heter, visst får man Star Alliance Gold då på United?


Tack, har en kompis som har ca 1,4M miles... är 1k nu men nojjar att han minsan bara har silver när han halkar ner...
tyckte att det kändes snålt, men han var helt säker... för övrigt han hade aldrig varit i en lounge som man kommer in i med guldkor innan jag tvingade han gå till en Senator i Munchen och testa.... han vart rätt glad att det funkade!

Blev nyfiken på min egen status. Har inte krediterat något till United Mileage Plus eller Continental OnePass sedan 2000, men intressant nog står det såhär på mitt konto:
Lifetime flight miles: 211 632
 
Enl. Flygtorget ger United mindre poäng än till de bolag som de räknar som "Prefeered Star Alliance Airline". Märkligt att SAS inte ingår i den gruppen då de är medgrundare till alliansen... Inte heller Singapore Airlines får vara med i preefered airlinegruppen...

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » United vänder SAS ryggen i nytt bonussystem

Det har enbart med nuvarande kommersiella relationer är min gissning. T.ex. har inte United längre code-share på SAS linjer till Nordamerika.
https://www.united.com/ual/en/us/fl...rline-partners/premier-qualifying-credit.html

Preferred partners till min vetskap har alla djupare kommersiella relationer som Joint Venture med United. Den udda fågeln är Azul Brazilian Airlines där min gissning är att United vill låsa in detta bolag med tanke på Delta framtid med LATAM, och att American är desperata efter nya partners i Sydamerika.

SAS, Singapore har inga djupa relationer för tillfälle med United. Det ser man också från SAS håll som interlinar och säljer lika gärna American och Alaska för vidare resor inom USA som United.
 
1. Tråd finns redan
2. Nej United vänder inte SAS ryggen
3. Det fungerar redan som United beskriver det inom Star Alliance. Den stora skillnaden är att inget bolag har varit lika transparent med det direkt mot kund tidigare.

Edit:
glömde den viktigaste punkten

4. Det finns bättre källor än flygtorgets egenskrivna "artiklar" :rolleyes:
 
Enl. Flygtorget ger United mindre poäng än till de bolag som de räknar som "Prefeered Star Alliance Airline". Märkligt att SAS inte ingår i den gruppen då de är medgrundare till alliansen... Inte heller Singapore Airlines får vara med i preefered airlinegruppen...

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » United vänder SAS ryggen i nytt bonussystem

Det har enbart med nuvarande kommersiella relationer är min gissning. T.ex. har inte United längre code-share på SAS linjer till Nordamerika.
https://www.united.com/ual/en/us/fl...rline-partners/premier-qualifying-credit.html

Preferred partners till min vetskap har alla djupare kommersiella relationer som Joint Venture med United. Den udda fågeln är Azul Brazilian Airlines där min gissning är att United vill låsa in detta bolag med tanke på Delta framtid med LATAM, och att American är desperata efter nya partners i Sydamerika.

SAS, Singapore har inga djupa relationer för tillfälle med United. Det ser man också från SAS håll som interlinar och säljer lika gärna American och Alaska för vidare resor inom USA som United.

Nån som törs spekulera i exakt vad det innebär för oss med Eurobonus Guld och uppåt?

Kan det vara börja till sämre award-tillgänglighet t ex...

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=13399


1. Tråd finns redan
2. Nej United vänder inte SAS ryggen
3. Det fungerar redan som United beskriver det inom Star Alliance. Den stora skillnaden är att inget bolag har varit lika transparent med det direkt mot kund tidigare.

Edit:
glömde den viktigaste punkten

4. Det finns bättre källor än flygtorgets egenskrivna "artiklar" :rolleyes:

Ger inte så mycket för Flygtorget-artiklar som påstår att Eurowings är *A-bolag.

Se diskussion från tidigare idag om samma fråga.
 
Toppen