Oavsett om det är via LAX eller LAS så är sträckan ungefär lika lång
ORD-SFO = 1846 miles
ORD-LAX = 1744 miles
ORD-LAS = 1518 miles
Så om man rekommenderar uppgradering på direktflighten men inte på de övriga på grund av flygets längd så känns den rekommendationen haltande. Flygtiden i luften skiljer sig nog inte jättemycket från varandra men däremot lär United räkna in mer glapp för förseningar på LAX eller SFO kontra LAS.
Jag skulle personligen till det priserna boka billigast möjliga. Eventuellt försöka fixa en bokningsklass i ekonomi som ger mer poäng till ett rimligt pris. Kommer inte ihåg uniteds nya tabell i huvudet men kolla på sas.se
United är i särklass en av de sämsta aktörerna på den amerikanska marknaden om vi inte nämner lågpris bolag som southwest. För 6500kr kommer du med allra största sannolikhet hamna i en B737 alt. B757 av enormt åldrande modell med i bästa fall gamla slitna läder säten med noll AVOD och servering som SAS GO på longhaul. Som nämnts redan, sök ditt yttersta efter ett billigare alternativ för även 4900kr i eco är ett helt löjligt pris för sträckan om du inte avser åka nästa dag och tvingas till full flex.
United är i särklass en av de sämsta aktörerna på den amerikanska marknaden om vi inte nämner lågpris bolag som southwest. För 6500kr kommer du med allra största sannolikhet hamna i en B737 alt. B757 av enormt åldrande modell med i bästa fall gamla slitna läder säten med noll AVOD och servering som SAS GO på longhaul. Som nämnts redan, sök ditt yttersta efter ett billigare alternativ för även 4900kr i eco är ett helt löjligt pris för sträckan om du inte avser åka nästa dag och tvingas till full flex.