Senaste nytt

United lägger ner New York-Köpenhamn

Det finns Deltas Köpenhamn-New York/JFK så förmodligen är det överkapacitet mellan Köpenhamn-New York.
 
Själv undviker jag att boka den rutten eftersom jag inte gillar långflyg i Eco med narrow body... Med kapaciteten till alla andra flygplatser runt om i Europa så är det kanske inte så förvånande.
 
Det finns Deltas Köpenhamn-New York/JFK så förmodligen är det överkapacitet mellan Köpenhamn-New York.
Jo men som jag skrev så är det nu bara sässong och de kör endast mellan 1JUNI-3SEPT! Dock dagligen med 767-300 :)
För något år sedan hade vi t.o.m. en 767-400 daligen från Atlanta!
 
Intressant om UA stannar kvar på OSL och plötsligen har OSL 2x dagligen till EWR i högsäsong och kanske 10x veckan i lågsäsong..
 
Intressant om UA stannar kvar på OSL och plötsligen har OSL 2x dagligen till EWR i högsäsong och kanske 10x veckan i lågsäsong..

Tänk om United kunde köra triangeltrafik mellan Newark-Bergen-Stavanger-Newark.
Under sommarhalvåret bör finnas även leisure pax båda hållen kan man tycka.
 
Tänk om United kunde köra triangeltrafik mellan Newark-Bergen-Stavanger-Newark.
Under sommarhalvåret bör finnas även leisure pax båda hållen kan man tycka.

Leisure but no business... Så jag vet inte om man få lönsamhet från ett REV MGMT perspektiv. Jag gissar även att man får problem med personal och måste ha ny besättning på SVG-BGO eller SVG-BGO-SVG.
 
Leisure but no business... Så jag vet inte om man få lönsamhet från ett REV MGMT perspektiv. Jag gissar även att man får problem med personal och måste ha ny besättning på SVG-BGO eller SVG-BGO-SVG.

Finns det inte tillräckligt många oljeindustri runt Stavanger och Bergen?
 
Finns det inte tillräckligt många oljeindustri runt Stavanger och Bergen?

Jo, men NYC är ingen naturlig destination. I så fall Houston (IAH) om USA. Många väljer KLM till AMS eller LH till FRA och vidare direkt till olja/gas destinationer utan mellanlandning i USA.

I så fall anser jag att trafikunderlaget är större i Västergötland.
 
Toppen