Senaste nytt

United kommer tillbaka till Arlanda

Exakt, en potentiellt mycket trevlig omväg av flera anledningar.

Jag hittar inte någon mer info än det jag redan skrivit från TV4 nyheterna. Jag tror de sa den startas upp till sommaren.

Edit. Jag hittade nu, daglig service med 757-200 från 27e maj. 3x vecka till Malaga från 31a maj, också med 757-200. Denna Boeing med deras två config har 16 Polaris seats med 2-2 seating.

Är deras ”riktiga” Polaris-produkt”?

Ja, enligt deras hemsida ska det vara det.
Är du säker på att det är riktiga polaris? 757 finns överhuvudtaget inte med på deras polaris upgrade list, och jag hittar åtminstone inte nogon seat map på 757 annat än 2-2?Det ska väl vara aisle access på alla polaris?

Säker är jag inte, kollade bara infon på united.com, de kallade det Polaris där.

Ska vara och ska vara, gammal flygmodell detta. 2-2 Polaris står det och garanterad Polaris lounge, hade varit kul testa:

904EECC7-E8E8-41A0-B9FD-2C55F3D9094D.jpeg

Det är ju inte samma Polaris som i widebody (1-2-1) utan en typ liknande Lufthansa business (2-2) men fortfarande bättre än deras gamla first/business. Tror den gamla finns kvar i deras B757-300.

Edit. Polaris är väl mer än bara stolen, ett koncept med separat lounge, servering, uppdaterad IFE, necessär mm

Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K
Det är ju inte samma Polaris som i widebody (1-2-1) utan en typ liknande Lufthansa business (2-2) men fortfarande bättre än deras gamla first/business. Tror den gamla finns kvar i deras B757-300.

Edit. Polaris är väl mer än bara stolen, ett koncept med separat lounge, servering, uppdaterad IFE, necessär mm

Det var länge sedan jag flög deras 757-200 - är det fortsatt gamla continental stolen (som var väldigt bra tycker jag - men avsaknaden av aisle access stod ut), eller har de någon mitt emellan variant?

300an är ju konfigurerad för domestic så den har väl bara haft recliners. Det var (och är, oberoende av svaret ovan) en helt annan än den i 200an.

Lite mer info, bra slots:

Rute: UA69 ARN-EWR: har avgang kl. 9.10 og ankommer kl. 11.55, fra 28. mai til 28. september 2023.
  • Rute: UA68EWR-ARN: har avgang kl. 17.15 og ankommer kl. 07.25 + 1, fra 27. mai – 27. september 2023.
*Alle tider er lokale og kan endres.

Uniteds rute fra Stockholm til New York/Newark vil bli fløyet med en Boeing 757-200, med totalt 169 seter – 16 flat-senger i United Polaris™ Business class og 153 i økonomi, inkludert 45 Economy Plus-seter med ekstra benplass og økt personlig plass.

United Polaris business class er en førsteklasses reiseopplevelse som prioriterer avslapning og komfort, med kvalitetsservering ombord, førsteklasses bekvemmeligheter og fulle flatsengsseter.

Tror tyvärr att det är denna typ av 757:a
Vill man ha äkta vara så verkar detta var ett alt. Som fungerar??

Ser fram emot en resa i C-klass om några veckor ARN-EWR med Uniteds 757. Vet någon hur maten är på en sådan resa? Avgång ARN 09:10 och ankomst EWR 11:55. På biljett står "Breakfast". Transatlantiskt huvudmål i form av frukost känns inte riktigt premium, men kanske någon har erfarenhet från när denna flight fanns tidigare?

Vet inte vad det är värt men jag flög med CO69 när det begav sig (2010) och då i Economy, då serverades lunch.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Toppen