Senaste nytt

United investerar i premiumkabiner

Senator

Moderator
Från att vara "laughing stock" till premium. Intressant hur amerikanska flygbolag har gått från att vara sämst i klassen till att i mångt och mycket, ligga i före (IMHO) europeiska bolag i alla fall gällande hårdvara.

More comfort for more customers: 1,600 premium seats added - United Hub

Intressant val med A319 som går från 8 till 12, och A320 som går från 12 till 16 stolar. Jag kände hellre inte till Bombardier CRJ 550: Bombardier Launches New Innovative 50-Seater Aircraft Toronto Stock Exchange:BBD-A

Här är alltså 20% av stolarna i First och 40% Economy Plus. Spännande..
 
Riktigt kul att de har möjlighet att satsa nu när ekonomin går så bra i USA! Större demand ger såklart möjligheter till fler premiumsäten igen.

Detta ser jag framemot att prova, givetvis i samband med ett Polaris loungebesök. :D
 
Det blir nog så med cyklerna, så länge viljan finns. Liknande skedde ju tex med sas steg från sämst till en av de bästa på longhaul business's (hårdvara). Nu faller man sakta bakåt i listan när andra uppgraderar. Eller för den skull ba som en gång i tiden väl var först ut med lie flat..

Men jag håller med, kul att det satsas!
 
Håller med! Bara haft bra flygningar med dem men har bara åkt i dom. F och en gång C från Europa.

Väljer ändå inte dem till USA då jag verkligen gillar SAS i C samt pga all plast de använder. Känns lite billigt vid dukningen. Kanske ändrat dock till det bättre med Polaris?
 
Testar UA Premium Plus nästa vecka. Ut vi BRU till IAD med 777 och hem från EWR till FRA med 787-10. Rapport kommer...
 
Den mjuka produkten är och har alltid varit Uniteds stora problem.

Ja, det håller jag med om. Det är verkligen högt och lågt. Jag upplever att de f.d. Continentalanställda är mycket trevligare, särskilt om man får Houstonbaserade crew och agenter på telefonen.
 
So far so good. En 777-200 från BRU till IAD. Och bra mottagande av personalen
53f87c24f86f72c25bb49f55466aa68a.jpg
ffb72733638f067422a820e910cd66d0.jpg
5cd33ebfd98c96137adeb3daa915dbe6.jpg
329682ed7756e729376a1df9c3e57c83.jpg
ca37a83b19ccf1a83b08f7ef6eb7e7d8.jpg
 
Den mjuka produkten är och har alltid varit Uniteds stora problem.
Jag tycker det blivit mycket bättre på den punkten. Bifogar två bilder från United Polaris Washington - Frankfurt förra månaden. Bra service, ingen plast. 1 - 2 - 1 kabin ds. så både hårt och mjukt fått stort lyft hos United.
 

Attachments

  • B78C9BE7-8E00-489D-A64D-43088D5FF055.jpeg
    B78C9BE7-8E00-489D-A64D-43088D5FF055.jpeg
    81,5 KB · Visningar: 194
  • F2186A9D-1C6B-4528-B438-0B24BC913644.jpeg
    F2186A9D-1C6B-4528-B438-0B24BC913644.jpeg
    74,8 KB · Visningar: 193
Toppen