Senaste nytt

United i "blåsväder" igen - kvinna som skulle till Paris hamnade i San Francisco

jacoph

Medlem
  • Gilla
Reactions: Gus
Ja det är lite att många nu försöker få någon form av ersättning när saker blir fel och går till pressen med en massa storys nu.

Självklart borde hon inte ha kommit ombord på planet. Man har väl slutat med att räkna personer ombord, annars borde detta ha upptäckts innan start.

Det minst intressanta är ju att kvinnan hamnade i San Francisco. Det mer intressanta är ju säkerhetsaspekterna i detta. Hon kan ju omöjligtvis registrerats vid gate.

Självklart borde hon inte ha kommit ombord på planet. Man har väl slutat med att räkna personer ombord, annars borde detta ha upptäckts innan start.

Det minst intressanta är ju att kvinnan hamnade i San Francisco. Det mer intressanta är ju säkerhetsaspekterna i detta. Hon kan ju omöjligtvis registrerats vid gate.

Eller "bytte hon plats" (o)frivilligt med någon kvinna som skulle till San Fran men hamnade i Paris, och den kvinnan tyckte Paris var tillräckligt trevligt för att ännu inte ge sig till känna...?

Det händer ibland att vissa kommer igenom gate utan att skanna i samband med kaoset som ofta äger rum inför boarding. Kanske ännu en anledning för flygbolagen att ta tag i sina boardingprocesser.

I de flesta fall brukar man komma fram till att det är för många ombord alternativt att någon saknas och gatepersonalen letar upp några personer ombord. Liknande händelser är nog betydligt vanligare än man kan tro även om bara ett fåtal kommer ut i media.

Det händer ibland att vissa kommer igenom gate utan att skanna i samband med kaoset som ofta äger rum inför boarding. Kanske ännu en anledning för flygbolagen att ta tag i sina boardingprocesser.
Det händer även att det "hickar", hände mig med SAS en gång, jag skannade och det blippade och till slut kom gate agenten ombord och frågade om jag var jag för det hade visst "hickat".

I de flesta fall brukar man komma fram till att det är för många ombord alternativt att någon saknas och gatepersonalen letar upp några personer ombord. Liknande händelser är nog betydligt vanligare än man kan tro även om bara ett fåtal kommer ut i media.

Jag har vart med om att vid en flygning från IAD (med United till FRA) så började två herrar träta om en plats en rad framför mig. Det visade det sig att båda visst hade rätt platsnummer, bara det att en av dem var på fel plan, han skulle någon helt annanstans! Han fick bråttom av för att hitta till sin flight, visar hur bra koll de hade på boardningen den gången..

OT: En kollega flög med SAS till Hong Kong för några veckor sedan och då visade det sig att han och en annan passagerare hade fått samma plats i Go. Det slutade med att min kollega blev uppgraderad till Plus. Tydligen kan sånt också hända

Toppen