Igår strandades så en familjemedlem tillsammans med medresenär i FLL på väg till ARN. Anledningen var snöovädret i NYC. Så nej, det var inte någon DY flight.
United tvingades ställa in flighten FLL-EWR mycket nära avgång. Resenärerna ifråga saknar båda statuskort på Star Alliance och hamnade så gott som längst bak i kön till ombokningen. Jag ringde då United Premier Services och frågade de om de kunde hjälpa oss även om jag inte var med på själva resan. Självklart! svarade de direkt. Agenten letade febrilt efter alternativ och med lite hjälp från mig hittade vi en biljett FLL-IAH-LHR-ARN med avgång bara en timme senare. Agenten gjorde allt hon kunde för att få loss även en andra biljett men med 40 personer på standby-list FLL-IAH var vi glada över att hon lyckades få loss ens en biljett.
Eftersom den ena resenären hade mer bråttom än den andre så gick de med på att ta olika flyg. Den andre resenären visade sig dock behöva vänta ända tills söndag förmiddag innan hon kan få åka hem. Så nu återstår att försöka hitta en öppning för en tidigare lösning. Men det var trots allt betydligt bättre än vad SAS tidigare hade erbjudit de båda via telefon. SAS Tallinn (japp USA-numret leder tydligen till Tallinn) hävdade att ALLA flyg var fullbokade och att det inte fanns en enda plats förrän tidigast tisdag lunch.
Det som kanske imponerade allra mest var att UA agenten utan tvekan letade även på Delta, AA m.fl. utanför egna alliansen.
Tack United! Ni visade verkligen att ni ville hjälpa era och SAS resenärer att komma hem så fort som möjligt.
United tvingades ställa in flighten FLL-EWR mycket nära avgång. Resenärerna ifråga saknar båda statuskort på Star Alliance och hamnade så gott som längst bak i kön till ombokningen. Jag ringde då United Premier Services och frågade de om de kunde hjälpa oss även om jag inte var med på själva resan. Självklart! svarade de direkt. Agenten letade febrilt efter alternativ och med lite hjälp från mig hittade vi en biljett FLL-IAH-LHR-ARN med avgång bara en timme senare. Agenten gjorde allt hon kunde för att få loss även en andra biljett men med 40 personer på standby-list FLL-IAH var vi glada över att hon lyckades få loss ens en biljett.
Eftersom den ena resenären hade mer bråttom än den andre så gick de med på att ta olika flyg. Den andre resenären visade sig dock behöva vänta ända tills söndag förmiddag innan hon kan få åka hem. Så nu återstår att försöka hitta en öppning för en tidigare lösning. Men det var trots allt betydligt bättre än vad SAS tidigare hade erbjudit de båda via telefon. SAS Tallinn (japp USA-numret leder tydligen till Tallinn) hävdade att ALLA flyg var fullbokade och att det inte fanns en enda plats förrän tidigast tisdag lunch.
Det som kanske imponerade allra mest var att UA agenten utan tvekan letade även på Delta, AA m.fl. utanför egna alliansen.
Tack United! Ni visade verkligen att ni ville hjälpa era och SAS resenärer att komma hem så fort som möjligt.