Senaste nytt

United Global First?

Flög fram och tillbaka över atlanten i United Global First nu i november.
Inte värt det.
SAS Business är snarast bättre än United Global First. SAS har bättre mat, bättre och klart mer intressant och spännande dryck. Sätena är likvärdiga både i sittande och liggande ställning, men SASs ger betydligt bättre möjlighet att hålla ordning på ens prylar.
United Business Class såg ut som marginellt bättre än SAS Plus.
 

Brandten

Medlem
Flög fram och tillbaka över atlanten i United Global First nu i november.
Inte värt det.
SAS Business är snarast bättre än United Global First. SAS har bättre mat, bättre och klart mer intressant och spännande dryck. Sätena är likvärdiga både i sittande och liggande ställning, men SASs ger betydligt bättre möjlighet att hålla ordning på ens prylar.
United Business Class såg ut som marginellt bättre än SAS Plus.
Har en flygning i januari som jag kan boka om så jag får testa både gamla business och nya Polaris. Kanske skulle göra det då jag älskar att testa nya element när jag reser. :)
 

Brandten

Medlem
Polaris First eller Polaris Business?
Polaris Business. Tycker United har så krångliga termer på sin produkt. Man flyger Business First... Jämför med SAS Business men kan snart välja Polaris First och Polaris Business. Ska man fortfarande jämföra med SAS Business då eller vad... Fattar inte hur det hänger ihop. :)
 

AABack2ARN

Medlem
United har ett antal olika versioner av sin businesskabin i drift samtidigt och inte blir det lättare av att United och Continental slogs ihop och flottorna till viss del lever sina egna liv.

Så vitt jag förstår är BusinessFirst det namnet som användes av Continental Airlines när de för många år sedan skrotade sin "riktiga" första klass. För att indikera på att de hade en komfort som var mer lik de andra bolagens första klass än business kallade de sin kabin för BusinessFirst. United å sin sida hade Global First och Global Business för att indikera kabin.

Nu håller de på att harmonisera namnen så allt kallas Polaris First respektive Polaris Business samtidigt som de uppgraderar sina kabiner till nästa generation - som verkar vara ett stort steg i rätt riktning.

Så när man jämför Polaris First/Business med andra bolag behöver man nog och ange vilken "version" hos United man jämför med.

På samma sätt kan jag nog tänka mig att en person som idag reser för första gången i SAS Business och får LAN-kärran kommer ha en ganska annorlunda bild av SAS erbjudande jämfört med en som bara testat den senaste kabinen hos SAS.

American har samma utmaning med de flygplan (Airbus A330) som kommer från US Airways. Den produkten är väldigt långt i från Americans nya kabiner.
 

Senator

Moderator
Precis som @AABack2ARN skriver kommer namnet BusinessFirst från Continental och dom hade ett TradeMark på detta.

United hade Business och First, därmed namnet Global First.

Tanken är att det bara skall heta Polaris. First-delen kommer successivt försvinna. Dock redan nu i december införs Polaris Business och First på nuvarande flotta med uppgraderat mjukvara såsom mat, dryck och t.ex glas och porslin.

Jag tyckte under många år att den f.d. Continental produkten var riktig vass. Många trevliga resor på CO(UA) 68-69 mellan EWR-ARN.
 
Toppen