Senaste nytt

United bränsleavgift internationella segment

jumbooze

Medlem
Hej,
Skulle boka en award med Eurobonus och talinn sa att United har bränsleavgifter på internationella flyg och att det då blev den vanliga klumpsumman.
Stämmer detta?

Trodde ju för att jag bara hade Sas & United att jag slapp avgifterna men killen sa att det bara var inrikes i USA som man slapp avgifterna.

Hej,
Skulle boka en award med Eurobonus och talinn sa att United har bränsleavgifter på internationella flyg och att det då blev den vanliga klumpsumman.
Stämmer detta?

Trodde ju för att jag bara hade Sas & United att jag slapp avgifterna men killen sa att det bara var inrikes i USA som man slapp avgifterna.
United debiterar bränsletillägg på deras utrikesflyg.
De visar dock inte bränsletillägg i avdelning skatter&avgifter utan de inkluderar bränsletillägget i baspriset när de presenterar priset på United.com.

T ex på Stockholm-Newark
Screenshot20170106 01 UA.png

På United.com
Screenshot20170106 02 UA.png

Last edited:
Ahh, knepigt såg inte den UA YQ när jag testade på matrix men då vet jag, tack så mycket @Dr. Miles.
Bränsletillägget appliceras även för resa från andra riktning (USA->Europa).

Screenshot20170106 03 UA.png

Om din resa börjar från bl a Brasilien, Filippinerna, Hong Kong, behöver du inte att betala bränsletillägget (från Hong Kong är endast för sträckan mellan Hong Kong och xxx).

Hej,
Stämmer detta?

Hej!
Betyder detta att vid awardresa till USA med SAS och sedan vidare Inrikes med United att jag endast betalar SAS avgifter på flighten till USA och inget ytterligare för inrikesresan? Förstår att poängkostnaden blir som för en Star Alliance resa till USA.

Hej!
Betyder detta att vid awardresa till USA med SAS och sedan vidare Inrikes med United att jag endast betalar SAS avgifter på flighten till USA och inget ytterligare för inrikesresan? Förstår att poängkostnaden blir som för en Star Alliance resa till USA.

Exakt så har det varit tidigare när jag bokat, men SAS ändrar ju reglerna rätt ofta så svårt att lova till 100%...

• Gilla
Reactions: KED
Toppen