Senaste nytt

United Airlines Mileage Plus 2012

I stand corrected... då kasnke inte MP är någon vettig idé, om man inte är hyfsat säker på att man kommer flyga en del i US. Gör man det borde det vara enkelt att komma upp i fyra segment, räcker ju med en ToR med connection så är man hemma.

Som sagt, United Mileage Plus är ett bra program om man inte siktar status(för Europa baserad medlem) men jättebra program att kreditera billiga ekonomiklassbiljetter och de har hyfsad bra online bokningssystem av bonusresor.

Tänk som ett sparkonto av miles. :)

Förr kunde man kvalificera sig till statusnivå även med andra Star Alliance flygbolags segmenter. Vilket gjorde att många körde Baht Run på Thailand inrikes sträckor. :D

Last edited:
Som sagt, United Mileage Plus är ett bra program om man inte siktar status(för Europa baserad medlem) men jättebra program att kreditera billiga ekonomiklassbiljetter och de har hyfsad bra online bokningssystem av bonusresor.

Tänk som ett sparkonto av miles. :)

Kan det vara lämpligt att använda United Mileage Plus som du sa, typ "sparkonto av Miles" och sedan komplettera med BA executive som mer mot "status"?

Kan det vara lämpligt att använda United Mileage Plus som du sa, typ "sparkonto av Miles" och sedan komplettera med BA executive som mer mot "status"?

Du är medveten om att det är två olika allianser? Dvs du kan inte använda din status från BA när du flyger UA... Det kan vara vettigt att skaffa status inom Star Alliance också, iaf om du flyger mycket.

Jag har funderat på att posta till Mileage Plus istället för Miles & More. Jag har inga problem att nå SEN på eco tickets med M&M. Flyger oftast ekonomi i bokningsklass W till M på Lufthansa, ibland även B men inte så ofta.

Vilka är fördelarna generellt sett med Mileage Plus? Jag vill nå *G samt bra värde för awards i C/F.

Det pågår en diskussion om Mileage Plus i en Eurobonustråd, men jag hoppas att någon mod kan flytta över de inläggen hit och att vi fortsätter att diskutera Mileage Plus här.

Du är medveten om att det är två olika allianser? Dvs du kan inte använda din status från BA när du flyger UA... Det kan vara vettigt att skaffa status inom Star Alliance också, iaf om du flyger mycket.

Jo, det är jag väl medveten om.

Tänkte mer:

BA Executive = Status, så jag har loungetillgång, VISA kort för inköp osv.
Mileage Plus = Spara miles och boka awardflights..

Så tänkte jag..

Sure, det funkar väl, men det krävs en hel del flygande för att få status med BA, så det jag tänkte mest på är att det nog inte blir så mycket sparande till UA MP. Det verkar isåfall smartare att flyga AA inom USA och samla allt på BA.

Sure, det funkar väl, men det krävs en hel del flygande för att få status med BA, så det jag tänkte mest på är att det nog inte blir så mycket sparande till UA MP. Det verkar isåfall smartare att flyga AA inom USA och samla allt på BA.

Jo.. det är väl smartare.
Men det är väl bara United, Ana och något bolag till som har awardbokning online? BA kanske har svensk support dock likt den AA har i Upplands Väsby? Underlättar ju grovt vid bokning av award flights då jag inte är speciellt med min Engelska (i alla fall inte över telefon då det lätt kan bli missförstånd).

De viktigaste linjerna framöver för min del kommer vara:

ARN - BCN (Lufthansa, Swiss, SAS, Iberia.. ev British Airways är väl alternativen som finns)..
ARN - LHR (SAS, British Airways endast?)

Sen till SFO/LAX kommer jag åka en del, förmodligen JFK också. (Finns ju massor av alternativ dock: (Air Canada, British Airways, United Airlines, Lufthansa, SAS, Swiss för att nämna några av alla.)

Bästa kanske är att samla allt på BA som du säger, där finns ju VISA kortet också.
Nackdelen är brist på bokning av Award resor, men finns svensk telefon kontakt är det aktuellt ändå.

Andreas

Last edited:
Jo.. det är väl smartare.
Men det är väl bara United, Ana och något bolag till som har awardbokning online? BA kanske har Svensk support dock likt American Airlines? Underlättar ju grovt vid bokning av award flights..

Personligen bryr jag mig inte om jag får ringa. Prio ett är att resan jag vill ha finns. Nr 2 är att resan jag vill ha finns. Nr 3 är att resan jag vill ha finns. etc.... Nr 452 är att resan jag vill ha finns. Nummer 453 är att jag kan boka online. :D

Personligen bryr jag mig inte om jag får ringa. Prio ett är att resan jag vill ha finns. Nr 2 är att resan jag vill ha finns. Nr 3 är att resan jag vill ha finns. etc.... Nr 452 är att resan jag vill ha finns. Nummer 453 är att jag kan boka online. :D

Du är nog en fisk på Engelska gissar jag?

1. Skulle jag ringa skulle min telefonräkning hamna på 3.500$ pga tiden det kommer ta innan alla missförstånd är utredda.
2. När vi äntligen är klara med alla missförstånd har resan redan snappats upp av annan person.
3. Start igen från #1.

:(

Du är nog en fisk på Engelska gissar jag?

1. Skulle jag ringa skulle min telefonräkning hamna på 3.500$ pga tiden det kommer ta innan alla missförstånd är utredda.
2. När vi äntligen är klara med alla missförstånd har resan redan snappats upp av annan person.
3. Start igen från #1.

:(
1, Du kan använda Skype och ringa till deras 1-800 nummer helt gratis.
2, Du kan följa den här proceduren. Det är inte så svårt. Jag har pratat med bmi Diamond Clubs Indian Call Centre(ICC) åratal och det krävs bara engelska som man lärde sig i grundskola nivå.
När det gäller bokstavera, vänligen läs "Phonetic codes" vilket används ganska vanligt inom flygbranschen.

Toppen