Senaste nytt

United Airlines milage kontra Eurobonus poäng

Kate1000

Ny medlem
Jag är nybörjare här och har loggat in mig påUA´s hemsida för att finna bonusbiljetter.ag försöker finna hur jag konverterar Uited Milage poäng till Eurobonus.Jag ska resa STH - MNL t.or och får fram att det krävs 180.000 miles...Inser att jag har bara 95 000 SAS poäng.. Kan någon bena ut detta för mig?

Jag är nybörjare här och har loggat in mig påUA´s hemsida för att finna bonusbiljetter.ag försöker finna hur jag konverterar Uited Milage poäng till Eurobonus.Jag ska resa STH - MNL t.or och får fram att det krävs 180.000 miles...Inser att jag har bara 95 000 SAS poäng.. Kan någon bena ut detta för mig?

Bara för att förtydliga, Ska du flyga från Strathmore, Australien till Manilla, Filippinerna? Om ja, så får jag oxå det till 110 000 poäng i Business enligt länken till SAS poängchart som @agehall postade. Dock osäker på om nåt star alliance bolag trafikerar STH.

Last edited:
Jag förmodar att trådskaparen slänger sig med förkortningar han inte riktigt behärskar. Ett bra tips är att undvika förkortningar, forumet får hela tiden nya läsare som är lika bekanta med IATA-koder som många här.
Jag gissar på att trådskaparen ska flyga från Arlanda till Manila.
Enligt SAS Star Alliance Award Chart som agehall förtjänstfullt länkade till kostar en tur o returresa 90.000 poäng i ekonomi, 140.000 i business och 190.000 poäng i first.

Gällande konvertering/växlingskurser eller liknande mellan olika poängprogram så är det korta svaret: det går inte att tänka så.

Det mer pedagogiska svaret skulle kunna vara något i stil med:
Ett grönt äpple kostar 4 kr på Willys och 5 kr på Ica. Bara för att köttfärsen kostar 40 kr på Willys så finns det ingen automatik att den skulle kosta 50 kr på Ica, eller ens att den skulle kosta 40 kr i en annan butik som är med i Willys-kedjan. Butikerna sätter helt enkelt sina egna priser. Flygbolagen likaså.

Det enda sättet att kolla hur många poäng en resa kostar är att kolla prissättningen för just det program som man ska använda poängen från. Använder man poäng från SAS bonusprogram är det således på SAS hemsida man ska kolla hur många poäng det kostar.

Word :)
Gällande konvertering/växlingskurser eller liknande mellan olika poängprogram så är det korta svaret: det går inte att tänka så.

Det mer pedagogiska svaret skulle kunna vara något i stil med:
Ett grönt äpple kostar 4 kr på Willys och 5 kr på Ica. Bara för att köttfärsen kostar 40 kr på Willys så finns det ingen automatik att den skulle kosta 50 kr på Ica, eller ens att den skulle kosta 40 kr i en annan butik som är med i Willys-kedjan. Butikerna sätter helt enkelt sina egna priser. Flygbolagen likaså.

Det enda sättet att kolla hur många poäng en resa kostar är att kolla prissättningen för just det program som man ska använda poängen från. Använder man poäng från SAS bonusprogram är det således på SAS hemsida man ska kolla hur många poäng det kostar.

Är det någon som vet om det finns en ny länk till "spend chart"? Länken verkar nämligen vara död.

Gå in på flysas.com och klicka sen på Eurobonus så skall du hitta deras "awardchart".
Tänk på att titta i poänglistan för "Star Alliance" då SAS själva inte flyger dit.

Last edited:
Är det någon som vet om det finns en ny länk till "spend chart"? Länken verkar nämligen vara död.
Det är dåligt av SAS att ta bort Star Alliance award chart från sin webbsida.

Dagens SAS webbsida.
Poängtabeller | SAS

Du kan ladda ner tabellen från Web Archive så länge.
Jag bifogar tabellen i PDF.

Attachments

• Star_Alliance_chart.pdf
    26,9 KB · Visningar: 3 348
Toppen