beatonthebrat
Medlem
Halloj,
Försöker planera en resa till Maui/Honolulu. Har köpt ARN-LAX-ARN med SK939/940. Har en 2-4-1 voucher liggandes och ca 100 000 eurobonus poäng. Då har jag kikat lite på om jag ska boka resan från fastlandet till Hawaii med poäng. Tanken är att åka sträckan över stilla havet i widebody Business/First annars spar jag poängen till något annat roligt. Kan tänka mig att åka till SFO(+andra flygplatser på västkusten, YVR/YVC. Enligt SAS sida så vill dom ha följande Nordamerika-Hawaii 75 000P för Business och 100 000P för First med Star Alliance. Vad jag förstår så är det bara UA+AC från Star Alliance som kör den rutten för tillfället.
Kan någon förklara skillnaden mellan Business och First på UA domestic flight. Vad jag hört och läst så har dom slutat med first på dessa flygningar. Samtidigt som deras business kallas "first". Har jag något rätt här eller är jag ute och cyklar? Jag tar gärna emot folks erfarenheter av UA domestic Business/First på B757-300 och B777-200.
Vad jag förstår så kör AC rutten YVR/YVC-HNL med B767-300. Hiss eller diss? Vad brukar skatterna ligga på för dessa bolag? Är något bättre än det andra?
//BoB
Försöker planera en resa till Maui/Honolulu. Har köpt ARN-LAX-ARN med SK939/940. Har en 2-4-1 voucher liggandes och ca 100 000 eurobonus poäng. Då har jag kikat lite på om jag ska boka resan från fastlandet till Hawaii med poäng. Tanken är att åka sträckan över stilla havet i widebody Business/First annars spar jag poängen till något annat roligt. Kan tänka mig att åka till SFO(+andra flygplatser på västkusten, YVR/YVC. Enligt SAS sida så vill dom ha följande Nordamerika-Hawaii 75 000P för Business och 100 000P för First med Star Alliance. Vad jag förstår så är det bara UA+AC från Star Alliance som kör den rutten för tillfället.
Kan någon förklara skillnaden mellan Business och First på UA domestic flight. Vad jag hört och läst så har dom slutat med first på dessa flygningar. Samtidigt som deras business kallas "first". Har jag något rätt här eller är jag ute och cyklar? Jag tar gärna emot folks erfarenheter av UA domestic Business/First på B757-300 och B777-200.
Vad jag förstår så kör AC rutten YVR/YVC-HNL med B767-300. Hiss eller diss? Vad brukar skatterna ligga på för dessa bolag? Är något bättre än det andra?
//BoB