Senaste nytt

Union Pay kort via Spansk bank

Robert flysas

Moderator
Union Pay debit kort kan man köpa för €10 hos denna Spanska bank. Sen fyller man på det som vilket kort som helst (Revolut etc). Bra att ha vid Asien resor där jag då o då stött på att de endast tagit emot Union Pay. Dessutom får man tillgång till specialpriser på bra hotell i Asien via deras hemsida. Fick nyss hem kortet enl bild.

För att ansöka går man till:

Landing Yi An


www.yianpay.es
www.yianpay.es

Där laddar man hem appen och ansöker. De vill att man skriver i sitt Spanska TIN nummer, där går det bra att istället skriva in sitt passnummer.
Följ sedan stegen i appen, men ID kontroll och övrig KYC som krävs.

Smart att den ha appen där även alla erbjudanden finns.

IMG_6389.jpeg


IMG_6428.png


IMG_6427.png
 
Last edited:
Kolla på https://www.yianpay.es/Tarifas_YiAn.pdf innan ni ansöker.

Account/card maintenance Maintenance Monthly 3€
SEPA in euro standard online 1,5€
Physical card issuance 7,5€
Virtual card issuance 2,5€
Card sending Cost of national and international shipping 7,99€
Cancellation fee Cancellation fee 10€
Inactivity fee No activity in the last 3 months 10€ monthly
 
  • Gilla
Reactions: hco

Flyg-Arn

Medlem
Kolla på https://www.yianpay.es/Tarifas_YiAn.pdf innan ni ansöker.

Account/card maintenance Maintenance Monthly 3€
SEPA in euro standard online 1,5€
Physical card issuance 7,5€
Virtual card issuance 2,5€
Card sending Cost of national and international shipping 7,99€
Cancellation fee Cancellation fee 10€
Inactivity fee No activity in the last 3 months 10€ monthly
Samtidigt är dina uppgifter skyddade enl GDPR eftersom det är en Spansk bank. Har aldrig sett detta kort någonsin inom EU. Sen vidare alla fördelar med $100 daily credit etc hos lyxhotell. Kortet är främs för de som reser till Asien regelbundet, då är avgifterna låga mot vad du får. Stort tack till @Robert flysas som tipsade om detta!! I Appen finns en massa erbjudanden. Mer fördelar är Amex Platinum som kostar 600 kr per månad.
 
Jag bara tillför lite information som jag hittade när jag kollade på det.

När jag skummade villkoren såg jag inget om att pecunpay är en bank, eller någonting om insättningsgaranti.

Hur är det med försäkringar och loungetillgång, om vi nu skall jämföra med Amex plat?
 

Robert flysas

Moderator
Jag bara tillför lite information som jag hittade när jag kollade på det.

När jag skummade villkoren såg jag inget om att pecunpay är en bank, eller någonting om insättningsgaranti.

Hur är det med försäkringar och loungetillgång, om vi nu skall jämföra med Amex plat?
Electronic money institution supervised by the Bank of Spain and registered with CSB code 6707. Så insatta pengar skyddas enligt EU.

Man tjänar lätt in på hotell, hyrbil (1 gratis dygn), restauranger och så vidare. Bra Cashback också. Så det är upp till var o en vad man tycker och om man vill ha ett Union Pay kort.

När man godkänner villkoren står kostnaderna där. Men alltid bra att notera dom igen, då det är lätt att bara klicka ok.
 
Last edited:
Electronic money institution supervised by the Bank of Spain and registered with CSB code 6707. Så insatta pengar skyddas enligt EU.
Tror att de hade sagt det rätt ut om insättningar skyddas av den spanska insättningsgarantin.

Om du visste alla avgifter, varför nämnde du inte dem i ditt första inlägg?

Och, igen, har du blivit debiterad andra avgifter än 10 eur för kortet?

(Avgifterna är inte orimligt stora. Jag har inte hittat något i villkoren som tyder på att det skulle vara ett oseriöst företag. Anledning att jag lade ned tid på att läsa villkor var att jag faktiskt är intresserad av att ha ett UnionPay kort.)

Tack för tipset. Jag skulle gärna höra hur det går att använda kortet i praktiken.
 

Robert flysas

Moderator
Tror att de hade sagt det rätt ut om insättningar skyddas av den spanska insättningsgarantin.

Om du visste alla avgifter, varför nämnde du inte dem i ditt första inlägg?

Och, igen, har du blivit debiterad andra avgifter än 10 eur för kortet?

(Avgifterna är inte orimligt stora. Jag har inte hittat något i villkoren som tyder på att det skulle vara ett oseriöst företag. Anledning att jag lade ned tid på att läsa villkor var att jag faktiskt är intresserad av att ha ett UnionPay kort.)

Tack för tipset. Jag skulle gärna höra hur det går att använda kortet i praktiken.
Absolut. Jag skall skriva hur det fungerar. Fick hem det i förra veckan, så testar en del saker först. Jag har endast betalat en engångsavgift på 10 EUR. Denna Spanska nischbank
har även en hel del annat. Jag mailar dem och ser vad de säger om EU’s penga lag.

Avgifterna står där Innan man godkänner, så det går inte att missa.
Jag kommer fylla på det inför en resa, vid bokning av det som ger alla fördelar.
Mer som ett sätt in - betala kort, inte ha en massa pengar på.

Fått Mail om lounge tillgång i hela världen mm som jag skriver om senare.
 
Last edited:
Toppen