Senaste nytt

Ungdomsbiljett till USA/Asien för 2499:-

Köp två enkelresor
Köpa två enkelresor för long haul destinationer är ofta en dålig deal.
T ex SAS ungdomsbiljett från Beijing/Shanghai till Stockholm i SAS Go kostar 2.580 CNY (ca 3.250 SEK) exkl. skatter.

@Marric
Du får gärna förtydliga din fråga.
Om du flyger Stockholm-Hong Kong, sedan hem från Beijing eller Shanghai till Stockholm, då är det inte annan hemreseort.
I detta fall är Stockholm hemreseort. Inte Beijing eller Shanghai.

Om du vill resa Stockholm-Hong Kong, sedan hem från Beijing eller Shanghai till Stockholm, räcker det att köpa Open Jaw biljett.

Köp två enkelresor
Helt onödigt och bara mycket dyrare.

Någon som vet om man kan ha annan hemreseort med ungdomsbiljett? Likt det går för vanliga biljetter.
Funderar på ARN-HKG och sen hem från Beijjing eller Shanghai
Det fungerar bra! Flög ARN-CPH-EWR och sen IAD-CPH-ARN hem 2 dagar efter ankomsten till EWR för 2606SEK t&r :)

Helt onödigt och bara mycket dyrare.

Det fungerar bra! Flög ARN-CPH-EWR och sen IAD-CPH-ARN hem 2 dagar efter ankomsten till EWR för 2606SEK t&r :)
Köpa två enkelresor för long haul destinationer är ofta en dålig deal.
T ex SAS ungdomsbiljett från Beijing/Shanghai till Stockholm i SAS Go kostar 2.580 CNY (ca 3.250 SEK) exkl. skatter.

@Marric
Du får gärna förtydliga din fråga.
Om du flyger Stockholm-Hong Kong, sedan hem från Beijing eller Shanghai till Stockholm, då är det inte annan hemreseort.
I detta fall är Stockholm hemreseort. Inte Beijing eller Shanghai.

Om du vill resa Stockholm-Hong Kong, sedan hem från Beijing eller Shanghai till Stockholm, räcker det att köpa Open Jaw biljett.

Menade precis som du säger Simon. Otydligt ordval med hemreseort, jag menade "hem från annan ort".
Hade missat att valet fanns även när man bokade ungdom på SAS.

Tack för hjälpen!

är diamant, vill ha hela familjen på samma bokning ifall vi skulle få en uppgradering.

Reser med tre barn över 12 men under 18 så jag hade tänkt boka 2 vuxna och 3 ungdom till PVG. skillnaden mellan ungdomspriset och SAS Go är 1500kr så ganska mycket pengar (x 3)

kan man ringa till SAS och få hela familjen på samma PNR?

är diamant, vill ha hela familjen på samma bokning ifall vi skulle få en uppgradering.

Reser med tre barn över 12 men under 18 så jag hade tänkt boka 2 vuxna och 3 ungdom till PVG. skillnaden mellan ungdomspriset och SAS Go är 1500kr så ganska mycket pengar (x 3)

kan man ringa till SAS och få hela familjen på samma PNR?
Det borde/skall inte gå.

Själva grejen med ungdomspriser är ju för att ungdomarna ska resa själva :))

Ungdomsbiljett har olika biljettvillkor än vuxenbiljett, därför bör det inte att gå att boka som en bokning.

bump. Är det fortfarande så att vuxen och ungdom inte går att få på samma biljett. Jag och storebror Squeezen planerar att bjuda minsting lillebror squeezen på något roligt i samband med hans examen. Dock så hittar jag inte på SAS att jag kan söka press för alla på en gång. Jag och storebror har EB gold medan lillebror knappt flugit en enda gång, varför vi gärna har allt på en PNR in case of irrops.

tillika så utgår lillebror från GBG medan vi andra från CPH (vi kan klart förflytta oss) så en ide är att flyga honom till CPH själv och han tror vi ska hänga där men sedan möts vi upp i transit areas och drar vidare nånstans...
Hur går vi detta lättast? Är det bara att ta risken med att göra separata bokningar och hoppas inget skiter sig? Dessutom är det ju extra klurigt om vi vill göra upgrade via Plusgrade tex då vi riskar att han inte får nån (vi kan klart erbjuda något av våra säten men helst åker alla 3 ihop).

Han är alltså 20 år.

bump. Är det fortfarande så att vuxen och ungdom inte går att få på samma biljett. Jag och storebror Squeezen planerar att bjuda minsting lillebror squeezen på något roligt i samband med hans examen. Dock så hittar jag inte på SAS att jag kan söka press för alla på en gång. Jag och storebror har EB gold medan lillebror knappt flugit en enda gång, varför vi gärna har allt på en PNR in case of irrops.

tillika så utgår lillebror från GBG medan vi andra från CPH (vi kan klart förflytta oss) så en ide är att flyga honom till CPH själv och han tror vi ska hänga där men sedan möts vi upp i transit areas och drar vidare nånstans...
Hur går vi detta lättast? Är det bara att ta risken med att göra separata bokningar och hoppas inget skiter sig? Dessutom är det ju extra klurigt om vi vill göra upgrade via Plusgrade tex då vi riskar att han inte får nån (vi kan klart erbjuda något av våra säten men helst åker alla 3 ihop).

Han är alltså 20 år.

Nope, går inte att boka på samma biljett. Lösningen är att boka vid Friends and Family eller Now or Never. Då brukar vuxenpriset vara detsamma som för ungdom. Då bokar man alla som vuxna. Annars får man ha olika bokningar.

Ska ni nu utgå från olika flygplatser också så skulle jag säga - Kör på separata! Brorsan din är 20 - skulle det (mot förmodan) skita sig rejält och ni blir satta på olika flyg, så överlever han (tror jag, utan att känna er :) ). Oftast så blir ni ändå ombokade på samma flight ifall det går fel.

Plusgrade är såklart klurigare - det är en chansning.

Toppen