Senaste nytt

Ungdomsbiljett till USA/Asien för 2499:-

Jag skulle tro att på Youth fare så ska
Ombokning är tillåten mot en avgift på EUR70 per transaktion/person.
tolkas som
Ombokning är tillåten inom samma prisklass mot en avgift på EUR70 per transaktion/person.

D v s om det inte finns Youth fare utan bara Youth fare flex på den resan du vill boka om till så kommer du få betala €70 plus prisskillnaden till flex-fare.

Man ska inte behova tolka utan det som star galler.
Men bara min asikt och jag e for gammal i alla fall

Jo, men de kan inte skriva som jag skrev, för det är inte 100% korrekt, utan så som man ska tolka det i ditt fall.

Det står att ombokning är tillåten för 70eur, du kan då boka om till vilken klass (business/first) du vill, men du får betala fare diff. Finns det då ingen plats kvar i den bokningsklass du först bokat så kommer du inte undan med bara 70eur, utan måste lägga till prisskillnaden till den dyrare biljetten

Snackade precis med SAS som dels sa att seat block eller comfort seat bara är tillgänligt inom Europa, för de som inte visste det.

Sedan sa de också att ungdomsbiljetterna inte går att uppgradera till Plus eller Business utan då är jag tvungen att köpa en SAS Go för att kunna uppgradera, stämmer verkligen detta?

Snackade precis med SAS som dels sa att seat block eller comfort seat bara är tillgänligt inom Europa, för de som inte visste det.

Sedan sa de också att ungdomsbiljetterna inte går att uppgradera till Plus eller Business utan då är jag tvungen att köpa en SAS Go för att kunna uppgradera, stämmer verkligen detta?
Suck, Kundtjänst... Dubbelfel där...

Helt fel! Flyger en del på ungdomsbiljetter och har alltid fått igenom OT uppgradering om jag lagt in för det. Inom EU va de en bra deal när man pröjsade 1000 kr t/r till Paris via CPH och la kanske 1100SEK för alla 4 legs på OT så fick man 7500 poäng istället för den där lilla summan som ungdomsbiljett ger.

Ska till HKG 13 maj och prövade med plusgrade och de va möjligt att lägga bud. Även courtesy upgrade fungerade för 2 veckor sen på en ungdomsbiljett när jag flög CPH-EWR.

Helt fel! Flyger en del på ungdomsbiljetter och har alltid fått igenom OT uppgradering om jag lagt in för det. Inom EU va de en bra deal när man pröjsade 1000 kr t/r till Paris via CPH och la kanske 1100SEK för alla 4 legs på OT så fick man 7500 poäng istället för den där lilla summan som ungdomsbiljett ger.

Ska till HKG 13 maj och prövade med plusgrade och de va möjligt att lägga bud. Även courtesy upgrade fungerade för 2 veckor sen på en ungdomsbiljett när jag flög CPH-EWR.

ok tack för svar! i mitt fall GOT-IAD-GOT blir nog det smartaste att köpa Youth Flex utan bokad plats eller seat block då. Sen hoppas på att jag får igenom en uppgradering och mumsa på extrapoängen.

fungerat för mig tidigare, dock har jag inte testat med det nya systemet.

Någon som vet om man kan ha annan hemreseort med ungdomsbiljett? Likt det går för vanliga biljetter.
Funderar på ARN-HKG och sen hem från Beijjing eller Shanghai

Toppen