Senaste nytt

une coupe de champagne s'il vous plaît - Air France First class

Tror många med mig drömt eller drömmer om att någonsin få sätta sin fot i den beryktade ”La Première”.

Med SAS intåg i Skyteam känner jag att det inte är mer än rätt att provskjuta Alliansen flaggskepp vad gäller första klass.

Med biljetter för över 200k/skalle och en galet strikt policy för spädbarn, bär de nu av till Singapore med familjen. Planet lyfter imorgon söndag, frugan och 6-månaders ungen sitter i business och jag har fått dispans för att leka av mig i First. Självklart var de medbjudna, men när ungens biljett kostade lika mycket som en vuxenbiljett trots ”in lap” fick det bli såhär.

Jag hoppas ni vill följa med mig, läsa om när jag inmundigar alkoholhaltiga drycker, äter god mat och får känna mig som en femton åring igen.
Ni kommer få njuta av bilder och se vad Air France har att erbjuda!

Vi hörs imorgon, resan börjar vid 10:00 så vi har gott om tid att göra CDG och Första klass loungen!

Så… Då är dagen kommen och traditioner hålls där man knappt får en blund innan en stor resdag!
Intressant de där! Jag flyger minst 100 flighter per år i jobbet, både korta och långa ben! Har aldrig problem att sova, men direkt när det är privat med familjen så sover jag knappt en blund! Kanske fler som känner igen sig?

Dagen inleds i ett dystert, halv regnigt Liljeholmen, bilen packad, vi ska vara borta i 10 dagar men packning för ett halvt fotbollslag packas in i bilen. Dumt att bryta gamla vanor.
IMG_3462.jpeg

Nu mot Arlanda och dagens första semesteröl, Air France är redan igång och stressar för en trevlig resa! Det är väl bara att lyssna på dem och ta sitt pick och pack till Arlanda.
IMG_3461.jpeg

Nu börjar semestern!
Terminal 2 är lika dyster och tom som vanligt, men deras utbud av mat och dryck borde SAS ta en titt på!

Här erbjuds det:
Kycklingspett
Rödspätta
Kebab

Till de kan man inmundiga 3 sorters öl!
Armbågarna behöver inte vässas då vi är totalt 8 pers i loungen!

En bra start! Nu ska vi bara försöka uppgradera sambon och infant till first. Men de fick vänta till Paris enligt personalen på Arlanda.
IMG_3464.jpeg

Dagen fortsätter… av i Paris och som tidigare flyger sambon i business! Mer på detta ämne i nästa inlägg…

Servicenivån för PAX som flyger la premiere är out of this world!

Flight från Arlanda till CDG avgick enligt tidtabell, 7 rader i business (isch 20 pax).
Jag och smabon klev på i mitten och när vi kom på visste de redan att de var jag som skulle flyga. De välkomna mig och min familj glatt och sa att ved löser vad vi än vill.

Resan ned till Paris blev sedan händelselös med champagne och kaffe.

IMG_3521.jpeg

IMG_3520.jpeg

More to come… men först 30minuters facial som ingår i första klass loungen!

Trevlig kväll på er businessclassare.

Toppen