Senaste nytt

Undvika widebody - eller hur håller ni er i form?

Jag packar alltid med löparskorna men tyvärr har jag svårt att hitta tid att komma ut och springa. Jag är extremt morgontrött så att springa innan arbetsdagen är inte att tänka på och då dagarna ofta blir långa och följs direkt av någon form av gemensamt bar/restaurang/kafebesök är det svårt att komma ut även på kvällen. Det gånger man gör det och hittar en riktigt fin runda är det dock sjukt värt. Dessutom får man ju nöjet att trycka upp sina svettstinkade skor i ansiktet på security när de vill titta i väskan.

Jag är alltid orolig för att bli hungrig och äter i princip allt jag kommer över när jag reser. För säkerhetsskull. Men finns det inte flygplatser med gym? Vi kanske skulle göra en lista?

Ja jag gluffar också i mig allt som ställs fram, för säkerhets skull. Vitt bröd med smör, dålig kombo men man tycker att det är bäst att inte riskera att bli hungrig. Konstigt resonemang egentligen. Liten risk för att man skulle svälta ihjäl ;-)

Jag har alltid med gympadojor och försöker alltid träna på morgonen när man inte vet hur nästa dag ser ut. Äter sedan hälsosam frukost; varvar mellan äggfokus en dag och musli nästa dag med frukt. Sedan gå så mycket som möjligt...

Jag tar aldrig med gympadojor och försöker aldrig träna på morgonen oavsett man vet hur nästa dag ser ut eller ej. Äter sällan hälsosam frukost; varvar mellan köttfokus en dag och pannkakor nästa dag med sylt. Sedan flyga så mycket som möjligt... :eek::eek::p

Jag gör ungefär som Dr. Miles men lägger även till rikliga mängder champange när tillfälle ges.

Allt handlar om att vänja kroppen och är den inte van vid en massa träning och skit så funkar det bättre att låta bli. Annars är risken stor att man bara skadar sig.

Allt handlar om att vänja kroppen och är den inte van vid en massa träning och skit så funkar det bättre att låta bli. Annars är risken stor att man bara skadar sig.

Ja, det är livsfarligt att träna i Kina. Man får massa avgaser och kemiska partiklar i lungorna när man springer runt.
Det är farligt även ur säkerhets synvinkel. Många lastbilar spänner inte lasten ordentligt och det händer då och då de tappar grejerna från flaket.
Senaste händelsen var att en flyttbil tappade en massa möbler när lastbilen svängde vid korsning. Jag var nära att få en spegel på mig.

Jag är på beachen i St Kilda, Melbourne och tränar just nu... Eller rättare sagt så behövs ingen träning, då det är +39 och jag riktigt känner hur allt överflöd rinner av mig. Kompenserar detta tapp med kall öl från tapp... :)
Skämt åsido, jag lider av en kronisk rädsla för att skada mig och då jag behöver vara fullt rörelsekapabel i min försörjning så nöjer jag mig med promenader. Speciellt när jag är på nån ny plats är kul att försöka ta sig runt till fots än att hoppa av och på olika fordon. Idag gick jag dessutom åt fel håll en bra stund, så det tog ett tag att gå från Carlton in till city. Väl inne unnade jag mig en spårvagn ut till havet.

Toppen