Senaste nytt

Underhåll på SJ3000

Liten fråga till de som ofta åker med SJ3000.

Själv hamnar jag nästan alltid på gamla/vanliga X2000 där det märks att tågen är gamla tex. genom att toaletter, dörrar mm inte fungerar.
Är medveten om att det finns flera grunder bakom detta men nu håller vi oss gärna till det ytliga.

SJ3000 är såklart ett mycket nyare tåg som verkar (enligt det jag upplevt) fungera rätt pålitligt.

Hur tycker ni att SJ sköter underhållet på X55/SJ3000? Har ni märkt någon möjlig trend som går upp eller ner?

Tacksam för era potentiella svar.
 

Hachans

Medlem
Liten fråga till de som ofta åker med SJ3000.

Själv hamnar jag nästan alltid på gamla/vanliga X2000 där det märks att tågen är gamla tex. genom att toaletter, dörrar mm inte fungerar.
Är medveten om att det finns flera grunder bakom detta men nu håller vi oss gärna till det ytliga.

SJ3000 är såklart ett mycket nyare tåg som verkar (enligt det jag upplevt) fungera rätt pålitligt.

Hur tycker ni att SJ sköter underhållet på X55/SJ3000? Har ni märkt någon möjlig trend som går upp eller ner?

Tacksam för era potentiella svar.

Jag har inte rest på ett tag men gamla x2 har ju nått sin tekniska livslängd, det är därför man i princip river ut allt och sätter in nytt. Underhållet har skötts, men man kan bara lappa och laga så länge.

Sj3000 är ju typ bara tio år gamla och har en massa år kvar innan de ska ersättas/byggas om. Det finns komponenter kvar att köpa till alla delar etc, så det är klart att underhållet sköts bättre.
 
Toppen