Senaste nytt

Udda rekordbesök på Norrköping Flygplats i kväll 23/5

Det måste vara andra skäl än banlängden. B777 behöver ju kortare bana än B747 och bärigheten är ju i stort sett samma. B747 behöver ca 2000 m och B777 ca 1600 m.

Det hade ju varit nice med en 747 igen.
 
De som gillar större kärror får väl kolla i höst. Enligt uppgift ska TUI köra med widebody på direkt-chartern till Kap Verde från Norrköping till vintern 17/18. Så det blir väl B767-300. Alltid nåt. :D

Själv trivs jag bra med E145:an ner till München!
 
Som sagt, den som gillar Norrköping och stora (större) plan kan kika på onsdag morgon. B767 mot Kap Verde. Med full last på ca 330 pax borde det börja närma sig max vad NRK:s drygt 2200m bana kan ta emot.
 
Nu är ju inte detta ett forum i första hand för planespotters och charter MEN ;) nu fanns det en tråd om Norrköping och stora plan...

Jag såg att Thomas Cook kör ner till Rhodos från NRK idag eftermiddag/kväll med en A330-300, DK1470. Lite större än den vanliga A321 man brukar nyttja! De som reser får det luftigt i alla fall och kan ju nästan ha två säten per person. :D Hemresan nästa helg är nämligen med A321 igen.

Förmodligen en ompositionering av flygplanet då detta är första avgången Ving kör denna säsong från Norrköping till Rhodos.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen