Senaste nytt

Uber och dricks?

SNIFF

Medlem
Jag var tvungen att kolla upp min rating efter att ha läst på reddit att vissa förare inte plockar upp om man börjar närma sig 4,2 eller lägre.

5.0 och gjort ett 30-tal resor i olika delar av världen med Uber. Tycker det är en _helt_ klockren tjänst.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Attans, jag har visst varit en jobbig kund - bara 4.9.

Ang dricks så har jag 10% inställt i min profil, men jag åker ju aldrig UberTaxi, så det spelar nog ingen roll... När jag kör UberX eller Black så dricksas det inget.
 

FFlash

Medlem
efter att ha läst på reddit att vissa förare inte plockar upp om man börjar närma sig 4,2 eller lägre.
.

Även jag kollade mitt. Bara 4,3??? Visserligen åkt bara 3 gånger, därav en i USA som jag t.o.m. gav 10% dricks för att föraren var riktigt bra kille! Så jag antar att jag fått en femma från honom och sedan två gånger 4 blir 4,3 i medeltal. Undrar varför, jag har stått och väntat precis och gett address tydligt i förväg, gjort det lätt för föraren. Men fan vem bryr sig.

Iofs skalan skulle kunna vara bättre, man kan väl inte betygsätta decimaler? Det är stor skillnad mellan hur man upplever 4 och 5 ifall man känner sig för 4,4-4,6
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Friskytten

Medlem
4,3 på 10 resor.

6 resor i Sverige och 4 i USA. Tycker att jag skött mig exemplariskt, har oftast åkt ensam från jobb eller dylikt.

Antar att jag inte dricksade tillräckligt over there. Ska åka en tur i Stockholm i morgon, får se om det är någon som vill ta körningen...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Att chaufförerna betygsätter var något helt nytt för mig! :eek: 4,6 har jag. Skapligt ändå... Hur ser man hur många resor man har gjort?
 
Toppen