Senaste nytt

Tvåveckorsfönstret (Eurobonus awardflygning) för Lufthansa First

När man ändå är inne på Lufthansa och rewardbiljetter. När jag pratat med Tallin om resor så envisas (hänt flera ggr men har inte börjat diskutera med dem) de med att säga att "pröva gärna närmare inpå, Lufthansa brukar släppa business några veckor innan". Är detta verkligen erfarenheten? Nu är ju släpp och tillgänglighet ingen direkt vetenskap men är det så att de ibland gör liknande F även för business...?
Det händer definitivt. Jag har inte tillräckligt med underlag för att säga att det händer lika ofta som med first (som ju är rätt förutsägbart på vissa linjer), men det har hänt ett antal gånger att ser dykt upp Business-platser ett par veckor i förväg som inte fanns innan. Det har inte varit exakt 14 dagar heller utan ofta lite längre än så, men inte flera månader.

Enligt annan person i tråd om uppgradering av Premium Eko till Business så sades det att Lufthansa går igenom inventory mer och mer frekvent fram till avresa, och att då awards kan tillkomma. Jag har själv sett I-klass (Business) dyka upp ca 1-2v före avgång
Varje månad, sedan varje vecka sedan varje dag...

Hade liknande erfarenheter med United för resan i somras. Flight från västkusten till östkusten var totalt omöjligt att få för 2 personer i april. När det var någon vecka till avgång var det istället vidöppet på nästan alla direktflighter för minst 2 personer.
Award biljetter i alla klasser kan tillkomma fram till avgång.

Hade liknande erfarenheter med United för resan i somras. Flight från västkusten till östkusten var totalt omöjligt att få för 2 personer i april. När det var någon vecka till avgång var det istället vidöppet på nästan alla direktflighter för minst 2 personer.
Award biljetter i alla klasser kan tillkomma fram till avgång.
Noterade samma sak idag för nästnästa veckas tur fårn Dallas till Chicago. Sedan i Januari har det varit noll tillgänglighet. För 3 veckor sedan öppnades en plats på en avgång (som var helt fel tid för mig). Igår öppnades det helt plötsligt på samtliga avgångar. Tallinn bokade om, och det är bara en annan person som har valt säte.

Pratade i Jan med en bekant som har varit top-tier United länge, och han tyckte att det är normalt på United nuförtiden. De öppnar inte saver awards förrän de har en viss nivå vanliga bokningar.

Toppen