Senaste nytt

Två päron i New York - hjälp mig att ge mina föräldrar deras livs resa!

JacobGBG

Medlem
Något du bör sätta upp på schemat är ju en riktigt fin middag också. Antingen klassiskt franskt, steak house eller ny Amerikanskt torde vara de bästa valen.

Jag skulle direkt rekommenderat The River Café för en oförglömlig vy över Manhattan. Men de har tyvärr stängt pga Sandy. :-(
 

JLE

Medlem
Gillar din far flygplan så kan ett besök på USS Intrepid rekommenderas... Ett gammalt hangarfartyg som ligger i Hudson med flygplan från många olika tidsperioder. En av rymdfärjorna, och ett Concordeplan finns där också.
 

telelina

Medlem
Jag såg rätt nyligen ett TED talk om the high line walk, kolla här:
Robert Hammond: Building a park in the sky | Video on TED.com

Senast jag besökte NYC var jag på Comedy Cellar (grymt bra, även de okända va riktigt roliga):
Comedy Cellar

Om ni ska åka upp i Empire State building så gör det direkt på morgonen när de öppnar! Annars kan man få köa i timmar för att komma upp & det tar ju lite udden av upplevelsen.

Själv åker jag & hälsar på några vänner i NYC efter påsk så kanske har jag ngt mer tips efter det. :)
 
Last edited:

mha321

Medlem
Gillar din far flygplan så kan ett besök på USS Intrepid rekommenderas... Ett gammalt hangarfartyg som ligger i Hudson med flygplan från många olika tidsperioder. En av rymdfärjorna, och ett Concordeplan finns där också.

En utmärkt idé i princip, men både rymdfärjan och Concorde-utställningen är förnärvarande stända pga resultatet av orkanen Sandy. Går bara att se på ganska långt avstånd. (var där i helgen... Hittade inga tydliga definitioner av hur länge de skulle vara stängda). Men det finns mycket mer att se ändå på Intrepid, naturligtvis!
 
En utmärkt idé i princip, men både rymdfärjan och Concorde-utställningen är förnärvarande stända pga resultatet av orkanen Sandy. Går bara att se på ganska långt avstånd. (var där i helgen... Hittade inga tydliga definitioner av hur länge de skulle vara stängda). Men det finns mycket mer att se ändå på Intrepid, naturligtvis!

Attans. Såg en annan färja i LA i januari, det var ruskigt coolt. Hade varit brutalt att bevittna både en sådan best och en Concorde på en och samma dag. Får hålla tummarna för att mirakel sker de närmaste veckorna, när det kommer till Sandy-städande alltså.
 

JacobGBG

Medlem
FF! Är du heeeeelt 100% på att dina föräldrar inte vill hotell-hoppa? Med tanke på oförglömlig upplevelse så hittade jag en 1000 på 1 pärla som verkligen går i kategorin oförglömlig upplevelse.

PMa om det är något som känns aktuellt.
rcbp.jpg
 
Toppen