Senaste nytt

Två lounge gäster

I detta fall följer man ju reglerna i Köpenhamn. Vad är fel med det? Det är alldeles tillräckligt med folk i loungerna som det är.
Håller med att det är trång ofta i loungen, däremot anser jag mig kunna förvänta mig ett vänligt och korrekt bemötande och inte tjurig översittarfason som jag faktiskt blivit utsatt för just på Kastrup men inte vare sig Arlanda eller gardemoen

• Gilla
Reactions: Gus
Det går väl att gästa via den automatiska spärren på cph med? (Lärt mig av den sura draken). Spärren kan väl knappast avgöra vem som är familj eller inte.

Håller med att det är trång ofta i loungen, däremot anser jag mig kunna förvänta mig ett vänligt och korrekt bemötande och inte tjurig översittarfason som jag faktiskt blivit utsatt för just på Kastrup men inte vare sig Arlanda eller gardemoen

Danskarna har ofta ett rakt och rättframt bemötande, på gott och ont... Det kan jag uppskatta ibland :)

Men jag kan också hålla med om att ett "I am so sorry sir but your ticket is not valid for entrance" låter bättre än "You are not welcome here" även om det betyder exakt samma sak haha :)

Detta hände när jag chansade och försökte fulgästa en affärskontakt som hade haft otur när han tänkte och bokat norsken. Helt rätt av draken och jag bara log åt henne.

Nu är nämnde kontakt EBG tack vare min insats och eget återkval och bokar aldrig norsken mer :D

Last edited:
Jag reste med 2 kollegor i från Gardermoen förra veckan och när jag frågade snällt så fick jag gästa in båda i lougnen (business) efter det att dom hade fått bekräftat att jag var EBD.

Toppen