Senaste nytt

Turkish - ombokad

Heja Turkish - Dagens ilandsproblem. Har en biljett hem från Dubai kommande natt som blev inställd pga väder igår kväll. Ombokad till dagflygning fredag som jag dessutom tvingades betala USD 240.- för pga annan klass. Odiskutabelt blev omkopplad till tre olika personer efter 1h i telefon så var fortfarande mitt val var avbokning eller ombokning. Tips på lösning.
 

Jonas F

Medlem
Heja Turkish - Dagens ilandsproblem. Har en biljett hem från Dubai kommande natt som blev inställd pga väder igår kväll. Ombokad till dagflygning fredag som jag dessutom tvingades betala USD 240.- för pga annan klass. Odiskutabelt blev omkopplad till tre olika personer efter 1h i telefon så var fortfarande mitt val var avbokning eller ombokning. Tips på lösning.
Sitter med något liknande problem men åt andra hållet, ARN-IST. Bokningen går inte att ändra online för det är olika bokningsklass säger hemsidan. På telefon hamnar jag bara hos någon automatisk ombokare som försöker göra samma sak och boka om oss men så går det inte "at this time".. Men nu hittade jag att jag ska försöka på knappvalet "boka biljett" istället. Då verkar man hamna i en kö.

Men det låter ju inte så lovande då att man ska behöva betala en mellanskillnad för att bli ombokad. Kanske tar det med biljettkontoret på Arlanda istället om de ska krångla såhär. Vi får se när jag kommer fram vad de säger.

Edit: Nu kom jag fram och fick boka om biljetten till en senare avgång samma dag utan extra kostnad, precis som det borde vara. Konstigt att du inte fick samma möjlighet?
 
Last edited:
Efter 1h till i telefon så fick jag samma info som igår men slipper kostnad. Frågan kom inte upp ens. Halvnöjd med 2 nätter till i Dubai men vad ska man göra.
 
Fick nya biljetter i C klass vilket är bra. Men kille pratade något om att han såg mitt Miles&Smiles medlemsnummer i bokningen och jag vill kreditera poäng till Eurobonus. Kommer inte ihåg var man ser vilket nummer som är inlagt.
 
Toppen