susanne-ericsson
New member
Tänker då på business. Maten drycken proritylane lounge osv
Är det värt det?
Är det värt det?
Då kan jag slå ett slag för München-linjen från Norrköping som nu oxå får codeshare med Turkish. Ett byte till ”äkta” TK i München och sen vidare från Istanbul. Så slipper man åka upp till Arlanda.jerixon skrev:Jag väljer själv Turkish före många andra bolag i Star Alliance så som: SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP, LOT just för att jag tycker upplevelsen ombord är bra.Klicka för att utvidga...
Jag instämmer.jerixon skrev:Jag tycker Turkish är bland de bättre Business jag har flugit.Personligen gillar jag den öppna och rymliga stolen och den passar mig perfekt.Maten, drycken och Service brukar vara riktigt bra enligt mig och jag är en av dem som gillar loungenVisst den är stor, men maten tycker jag är toppen!Jag väljer själv Turkish före många andra bolag i Star Alliance så som: SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP, LOT just för att jag tycker upplevelsen ombord är bra.Kan tyvärr ej jämföra med Finnair.Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:Då kan jag slå ett slag för München-linjen från Norrköping som nu oxå får codeshare med Turkish. Ett byte till ”äkta” TK i München och sen vidare från Istanbul. Så slipper man åka upp till Arlanda.Ursäkta lite off-topic.Klicka för att utvidga...
Du svarar väl lite på din egna fråga här om di var missnöjd med finnair så faller der bort?Susanne Ericsson skrev:Tack.Det är den öppna stolen som lockar mej här också.Sist med Finnair så hade vi en skiljevägg mellan oss så varje gång vi ville prata med varandra fick vi luta oss framåt. Inte min idé av en lyxig resa där man kanske vill samtala och skåla med varann. Det gick inte att fälla bort den heller.På vägen hem hade jag bokat längst bak med fönsterplats. Den var lika trångt som i ekonomi iom att väggen var välvd.Klicka för att utvidga...
Sant, men poängen var att vi som utgår från ”landsbygden” nu får ett alternativ om man vill slippa 3h bil/tågresa till Arlanda först, men gärna vill resa med TK-biljett. Om man vill ha det så alltså.Brandten skrev:Fast man kan flyga "riktig" TK från ARN också och slippa MUC stoppet.TK1793+1794Klicka för att utvidga...
Att Finnair faller bort kanske inte automatiskt betyder att Turkish skulle vara det rätta eller optimala alternativet?danielhog skrev:Du svarar väl lite på din egna fråga här om di var missnöjd med finnair så faller der bort?Klicka för att utvidga...