Senaste nytt

Turkish ej tillgängliga flighter

plover

Medlem
Hej forumet, hittar ibland rutter med TK på Awardhacks som jag tycker funkar bra, men när jag ringer till SAS Amex bokning så är platserna ej bokningsbara. Hur hittara jag alternativ enklast utan att ha abonnemang på någon tjänst typ ITA ?

Är det möjligtvis flighter du hittar vid sökning ben för ben som du inte lyckas kombinera i en och samma bokning?

Säkert blockad, married segments osv, men undrar varför den dyker upp inte alla *A kan boka?
Det är olika tillgång för olika program, inte svårare än så.
Air Canada släpper tex extremt mycket awards till sina egna och typ en tiondel så många till övriga Star Alliance.

Det är olika tillgång för olika program, inte svårare än så.
Air Canada släpper tex extremt mycket awards till sina egna och typ en tiondel så många till övriga Star Alliance.
Awardhacks söker väl via SAS api. Alltså bara på de flighter eurobonus har tillgång till.

Awardhacks söker väl via SAS api. Alltså bara på de flighter eurobonus har tillgång till.
Ja, men jag svarade på varför det skiljer mellan bolag.

Tidigare har ju både Turkish och Ethiopian varit kända för spökplatser också.

• Gilla
Reactions: JPE
Har du testat att boka via sas.se? När jag gör din sökning får jag ett felmeddelande (something went wrong), men får upp en businessresa. Vad händer om du väljer denna och går vidare?

Hade detta problem. Men kundtjänst löste det. Be dem boka hemresan med Turkish först och utresan i en ToR sedan. Då funkar det i vart fall ibland. Gäller resor som syns på SAS bokningsverktyg on-line.

Toppen