Senaste nytt

Turkish Airlines placerade 2-åring på annan plats – vad gör man?

Axxo

Medlem
Turkish Airlines har precis ändrat platsen för vår 2-åriga dotter så att hon inte längre sitter bredvid varken mig eller hennes mamma. Är inte det ganska märkligt? Borde jag kontakta Turkish Airlines, eller är det bara att sätta sig på hennes plats istället – eftersom min plats är bredvid min fru?
 
2-åringen, och alla som räknas som barn enligt IATA måste sitta nära en vuxen i samma bokning. Det är märkligt. Om flygningen är i närtid, kanske de vet att stolen är trasig. Hör av dig eller seata om. Annars måste incheckningen eller gate lösa det innan ni går ombord.
 
Vi blev också utspridda i hela kabinen, 2 vuxna och 2 barn. När vi kontaktade Turkish innan så blev vi hänvisade att ta det på flygplatsen, väl där blev vi hänvisade till gaten och där blev vi hänvisade till att prata med personal på flyget. Det tog tid eftersom fler hade råkat ut för samma sak, men det löste sig till slut så vi blev utspridda 1 vuxen och ett barn på olika platser.

Jag har aldrig varit med om det på något annat flygbolag.
 
Turkish Airlines har precis ändrat platsen för vår 2-åriga dotter så att hon inte längre sitter bredvid varken mig eller hennes mamma. Är inte det ganska märkligt? Borde jag kontakta Turkish Airlines, eller är det bara att sätta sig på hennes plats istället – eftersom min plats är bredvid min fru?
Ja så ska det ju inte vara. Vad är det för kabin ni sitter i, finns det tre säten i er rad (tänker Turkish ökända tre i mitten säten)?
 
Vi blev också utspridda i hela kabinen, 2 vuxna och 2 barn. När vi kontaktade Turkish innan så blev vi hänvisade att ta det på flygplatsen, väl där blev vi hänvisade till gaten och där blev vi hänvisade till att prata med personal på flyget. Det tog tid eftersom fler hade råkat ut för samma sak, men det löste sig till slut så vi blev utspridda 1 vuxen och ett barn på olika platser.

Jag har aldrig varit med om det på något annat flygbolag.
Händer mig på SAS någon gång om året… både pga platsbrist eller deras bevåg (t.ex plus kabin som ändras i storlek, byte av flygplan).
 
Vi blev också utspridda i hela kabinen, 2 vuxna och 2 barn. När vi kontaktade Turkish innan så blev vi hänvisade att ta det på flygplatsen, väl där blev vi hänvisade till gaten och där blev vi hänvisade till att prata med personal på flyget. Det tog tid eftersom fler hade råkat ut för samma sak, men det löste sig till slut så vi blev utspridda 1 vuxen och ett barn på olika platser.

Jag har aldrig varit med om det på något annat flygbolag.
Skön företagskultur när kollegorna bara rullar problemen framåt.

Sist i kedjan får lösa alla problem!
Under tidspress. Vad andra kollegor hade kunnat löst utan tidspress.
 
Skön företagskultur när kollegorna bara rullar problemen framåt.

Sist i kedjan får lösa alla problem!
Under tidspress. Vad andra kollegor hade kunnat löst utan tidspress.
Välkommen till Turkish och Turkiet säger jag bara.
 
2-åringen, och alla som räknas som barn enligt IATA måste sitta nära en vuxen i samma bokning. Det är märkligt. Om flygningen är i närtid, kanske de vet att stolen är trasig. Hör av dig eller seata om. Annars måste incheckningen eller gate lösa det innan ni går ombord.
Ok, tack! Vi flyger på tisdag. Tar det på flygplatsen.
 
Toppen