Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Ringt tre gånger till Turkish, alla samtalen slutade med att agenten la ifrån sig luren när jag envisades med att jag ville boka om till ett "couple seat", har idag 4 A/D. Enligt två av dom så finns inte rad F i deras seatmap och går därför inte att boka och att 4 A/D garanterat är ett "couple seat"!

Jag har en bonusbiljett och kan därför inte logga in och kolla hur seatmapen ser ut på Turkish hemsida. Någon som kan logga in och lägga ut den här?
Kolla uppåt i tråden, man kan logga in på sas Classic och se seat map

Kolla uppåt i tråden, man kan logga in på sas Classic och se seat map
Detta är förutsatt att du har Amadeus-bokningsnumret. Turkish har eget system så deras bokningsreferens funkar inte på SAS sida. När jag bokade via Tallin fick jag dubbla bokningsreferenser.

Ringt tre gånger till Turkish, alla samtalen slutade med att agenten la ifrån sig luren när jag envisades med att jag ville boka om till ett "couple seat", har idag 4 A/D. Enligt två av dom så finns inte rad F i deras seatmap och går därför inte att boka och att 4 A/D garanterat är ett "couple seat"!

Jag har en bonusbiljett och kan därför inte logga in och kolla hur seatmapen ser ut på Turkish hemsida. Någon som kan logga in och lägga ut den här?

Säger en hel del om turkish nivå av vilja och välbild mot kunden på marknivå. Lol lägga på luren när kunden frågar om sätesval :p TK i sitt esse!

Så här ser Seatmappningen ut direkt i GDS:erna (det som bla resebyråerna använder sig av)...

Sedan vad som blockat/bokat, det är en helt annan sak...

upload_2019-6-29_12-31-30.png

Men detta i kombination med denna artikel...?
Efter de senaste publicerade bilderna så är det klart att det är en "normal" 1-2-1 kabin. I inlägg #17 så lämnar @squeezen en trolig förklaring till den konstiga seatmapen.

Problemet är att flera av oss har haft samtal med Turkish kundtjänst där man med bestämdhet hävdar att A/D är parsäte och att F inte finns och därmed inte kan bokas. Nu går första flighten om några veckor och förhoppningsvis så klarnar det då.

Edit:
Jag tycker mig urskilja att alla rader har 1-2-1
och att jämna rader har ”parsäten” i mitten, samtidigt som ”1 - sidan ” vid jämna rader har avställningsytorna närmast fönstret,

Vid udda rader sitter mittensätena Inte ihop på samma sätt plus att de har avställningsytorna närmast gången...

Så vill man sitta nära någon då är det jämna rader i mitten... Sedan att seat-mappningen inte ser knepig ut på bild är en annan sak...?

Toppen