Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Ja jag tror och hoppas att det löser sig med det systematiska F problemet när trafiken börjar.
Annars är ju ett sätt att ligga på i sociala medier kundtjänst etc så att problemet uppmärksammas.
Om man zoomar in på de foton som släppts så ser man på stolsmarkeringarna att det inte existerar någon D-stol, endast A, gång och sen E. Det är lite oroande eftersom jag seatat mig och min sambo på 4 D och G. Tror inte de bokstäverna alls kommer att existera när de städar upp. Det blir nog A, gång, E,F, gång, K.

Nästa gång skriv gärna ut infon du vill ha hjälp med så slipper den som kan hjälpa leta efter den.
Du skriver ju inte vilket plan eller vilken flygning du vill ha info på...

Det går att boka biljetter på TK och gå vidare utan att betala och fortfarande få ett boknings nr.
På en flygning med TK från CUN-IST så kan du INTE välja säte på TKs hemsida vid bokning,
planet finns även inte med i deras fleet lista eller på seatguru.
Så just nu tror jag du bara får vänta då det inte verkar finnas helt klar info
Nja första kärran går ju om knappt två veckor så visst kan man kräva att TK styr upp sin seat map. Borde de gjort för länge sen

Du skriver ju inte vilket plan eller vilken flygning du vill ha info på...
Har skrivit att det gäller CUN-IST med den nya 787:an. Diskussionen gäller främst den konstiga seatmapen och inte en specifik flight.

Det går att boka biljetter på TK och gå vidare utan att betala och fortfarande få ett boknings nr.
Förstår inte riktigt, har försökt göra en dummybokning utan att komma åt seatmapen och bokningsnummer får man väl först när betalningen är genomförd?

På en flygning med TK från CUN-IST så kan du INTE välja säte på TKs hemsida vid bokning,
planet finns även inte med i deras fleet lista eller på seatguru.
Finns däremot i Expertflyer. Seatmapen visar 2 lediga säten men ExpertFlyer säger at least 4 i C och at least 4 i D.

Så just nu tror jag du bara får vänta då det inte verkar finnas helt klar info
Ja, så är det alldeles säkert!

Last edited:
Kan bara instämma att det är knas med seatingen. Har biljetter IST-CUN-IST. Enligt expertflyer är 3 av 4 E-säten (dvs den andra halvan av couple seats), men när jag går in på sas classic-sida eller ringer Turkish är de inte tillgängliga.

Har ringt Turkish 3 gånger men har varje gång fått samma svar, de insisterar på att det finns couple seats vid fönsterna. Jag har då frågat dem var gången är i planet, dvs skulle det vara rimliga med två gångar varannan rad och en gång på resten. De första två jag pratade reagerade inte ens på detta, först den tredje gången verkade de ifrågasätta själva rimligheten i detta, men till ingen hjälp då hon meddelade att hon ändå inte kunde assigna något EF-säte åt mig då de inte var tillgängliga.

Jag har gjort sökningar i expertflyer för avgångar ca 11 månader framåt i tiden och F-sätena verkar konsekvent visas som bokade, så jag hoppas dessa kommer släppas så småningom.

Just vad det gäller Cancun-flighten antar jag att det faktum att det är en ”triangel-flight” ytterligare komplicerar seatingen. Är nyfiken på hur de kommer hantera detta, då passagerare t ex kan tillkomma i Mexiko City, vilket borde innebära att de kan blocka ett säten för mig som flyger från IST-CUN, trots att de inte kommer att vara med på den första delen av flighten.

Pratat med TK två gånger och får samma svar som er andra.

Fick även svaret att de inte kunde reservera en baby basket på en ut av platserna vi valt (1K) .. Eller ens om det var möjligt att ha en baby basket på någon utav platserna i buisness.
suck

Toppen