Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Det har visats en skum seatmap i diverse onlinetjänster för sätesval
Det roliga är ju att TK själva har ju inte skrivit eller sagt ett enda ord om sin nya business. Allt är bara andrahandsinformation via diverse artiklar. Nu när första kärran går till AYT hoppas vi att de börjar styra upp seat map :)

TK har i telefon insisterat att A-D och G-K är couple seats på varannan rad och placerat mig och min son där. Det skulle innebära en 2-0-2 rad men så är ju inte fallet.

Samma här, fick också info att A/D är "couple seats" och är seatad där. Tyvärr i en full cabin.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Hej,
Efter en del sparande har jag tillslut fått ihop poäng till en 2-4-1 med TK till DPS.
Pratade med TK igår och fick deras PNK nummer desssvärre resulterade bara detta i ett annat felmedelande när jag försökte logga in på deras sida.

Vi kör Thai på vägen tillbaka (economy) så lyckades välja platser därigenom.
Då vi reser med infant (kommer vara 8 mån) frågade jag om 1K fungerar med baby bassinet men det visste dom inte och bad mig ringa tillbaka idag då de skulle lägga in en request.

Om de inte har baby bassinet på 1K vill vi självfallet sitta brevid varandra så frågade vilka säten som var placerade på detta sätt och fick precis som ni svaret att tex 4A+D är det..

Frågan är ifos om den uppdragbara väggen som separerar de säten som är närmast varandra är i vägen så pass mycket att det kanske till och med är bättre att köra mittenraden men med stolarna ut mot gången för att lättare kunna flytta saker (bäbis och sig själv) mellan säterna ?

Om någon här rest med en 8månaders bäbis så är jag tacksam för all feedback.

upload_2019-6-20_8-22-9.png

Pratade med TK igår och fick deras PNK nummer desssvärre resulterade bara detta i ett annat felmedelande när jag försökte logga in på deras sida.

Beror antagligen på att det är ett SAS biljettnummer som börjar på 117- och då fungerar det inte. Tror inte det är möjligt att komma in på Turkish sida på en bonusresa. Däremot kan du ändra platser på SAS Classic, se tips tidigare i tråden!

Toppen