För att göra en kort historia lång….
Har pratat med kundtjänsten flera gånger varje dag för att få uppdatering i ärendet. De skickar "emergency email" till sin management avdelning varje gång. Ingen återkopplar. Ringde in i morse och ville åtminstone försäkra mig om att jag kan få plats på TK1795 och landa kl17:05 istället för TK1791 som landar kl22:00 men de kan inte så status på ärendet, än mindre göra ändringar eftersom management (vem ”management” är vet jag inte) har låst bokningen.
Så per kl09:00 imorse så kunde jag inte göra annat än att vänta. En timme senare fick jag mail från kundtjänst att de inte förstod riktigt vad jag ville…. Flighten hade ju bara ändrats 5 minuter. Suck!!
TK762 som avgår IST kl00:15 har ändrats till kl00:20 (vilket jag HAR fått SMS om) och de trodde att det var denna flight som hela min historia handlade om, inte att jag just nu är inbokad på ett flyg där jag landar 11h senare än vad jag bokat från början. Case closed hos Turkish.
Ringde in direkt och då var i alla fall bokningen upplåst så jag kunde få plats på TK1795 samt välja de platser jag ville. De rekommenderade mig att prata med personalen på Arlanda vilket jag också gjorde när jag var där kl13 för att hämta besök som precis landat från Oslo. De kunde naturligtvis inget göra utan hänvisade till ”management” och skickade ett internmeddelande dit.
Åkte hem, packade och åkte tillbaka till Arlanda där jag gled rakt in i P51 (parkeringshuset), fick parkering precis vid gångbron och gick direkt fram till business check-in (TK Gold Elite) där tjejen rekommenderade mig att uppgradera min biljett till business och sedan skicka in kvittot som claim/kompensation till TK. Äh, varför inte tänkte jag och gick till TK ticketing.
Han knappade ihop summan 9530kr för uppgradering och tog bort min nuvarande bokning. Valde platser och gjorde klart allt när han bad om kort för betalning…. Sorry, vi tar inte Amex. Men vad%&#!! Nej då struntar jag i det (vill ju åtminstone dra in lite Eurobonuspoäng på den här affären). Så det var bara att börja knappa tillbaka den ursprungliga bokning och skriva ut nya boardingkort.
Gate 17 så efter FastTrack (genom TK Gold Elite) var det högersväng och upp till SAS Guld Lounge där jag nu sitter och dricker öl och äter korv. Ska bli fint med lite
Turkish Delights och ett par Efes ombord. På vägen hem blir det 4h i CIP loungen.
Just det... bagaget checkades in och taggen ändrades 2 (två) gånger efter det eftersom biljetten ändrades och jag tänkte uppgradera. Så jag lär ju inte se röken av bagaget i Dubai när jag landar imorgon bitti. Kanske kan göra en Amex claim på det iallafall. Vi bor ju nära Dubai Mall så finns ju shoppingmöjligheter. På lördag blir det skidor i Ski Dubai.
Får se hur bra
Internet fungerar ombord inatt.
PS: Vad har vi lärt oss av det här då.... jo, inte ett skit!