Senaste nytt

Turkish Airlines flygplanslotteri...

Åkte ICN-IST för en vecka sedan i C-klass. Enligt all tillgänglig info skulle det vara en leasad 340 på sträckan. Istället blev det en egen 330 med nya C-kabinen. Mycket trevlig överaskning.

Även om det är OT så måste jag passa på att hylla maten på TK(första gången jag åkt med dom). Herregud vilket käk ! I mina gommar iallafall inte sämre än LH och LX F som jag fått förmånen att flyga senaste halvåret.

Här får ni en OT till. Jag anser att det är ett lotteri att flyga med TK. Antingen så är det bra och trevlig personal elle en dålig och ouppmärksam sådan, strulig och rörig boarding men oftast (enligt mig) bra mat ombord och sedan 50% - 50% om bubbeldrycken kommer vara (väl)kyld.

Vad är det värsta som kan hända en C passagerare som också hänger på BC? Vid min hemresa från BKK till IST 26 aug med TK också i C så bad jag och två andra passagerare till om Champagne direkt vid "seat belt off" och "belive it or not" svaret vi fick: No, no, no sir no Champagne on board "we forgot to order more champagne for this flight" och då var vi redan i luften så det gick inte att få ombord några nya frächa lådor.

En liten förtröstan var att jag flög med det gamla JET-airways planet där jag satt på första raden i egen första klass kupé (-: Men var är en first/business utan skumpa?

En liten förtröstan var att jag flög med det gamla JET-airways planet där jag satt på första raden i egen första klass kupé (-: Men var är en first/business utan skumpa?
Jag skulle hellre flyga i First/Business class utan skumpa än att flyga och dricka massor av skumpa men ej i First/Business class. :)

• Gilla
Reactions: Pho
Ja, nu vet jag inte hur många flighter du gjort med TK men jag har varit med om att skumpa inte funnits samt tagit slut på andra bolag. Så det händer. Men, jag kan allt hålla med om att service är ganska fluktuerande på TK. Men, nu ska jag svära i kyrkan: Det är den på SAS också bl a. Men TK levererar en stabil produkt på vissa destinationer anser jag. Inte dock på Dubai direkt tycker jag, men jag köpte denna pga jag vill komma närmare EB Diamond samt tider och pris.

Okej, jag blottar min okunnighet här ;) Vad använder ni för att ha sådan koll på flygplanen? :) @Jonas C messade mig att jag skulle flyga A330-200 från Jet Airways innan jag ens var ombord, så någon form av voodoo-site finns här. ;)

Man kan följa planen på flightradar och se vad som är på väg TILL Stockholm exempelvis... Det ger ju en några timmars försprång. Eller eventuellt seatmaps i Expertflyer? Funkar dessa för TK?

Okej, jag blottar min okunnighet här ;) Vad använder ni för att ha sådan koll på flygplanen? :) @Jonas C messade mig att jag skulle flyga A330-200 från Jet Airways innan jag ens var ombord, så någon form av voodoo-site finns här. ;)
Haha jag använde Flightradar24 där jag spårade inkommande flyget från Istanbul. Kollade upp registreringen på airfleets.net . Det kan vara smart att göra så innan varje flight om man vill veta vilken konfiguration man får på flygplanet.

Angående skumpan så är det tyvärr ett vanligt problem. Alltför ofta glömmer de att kyla den ordentligt innan servering. Bland annat sist då jag fick den serverad helt ljummen. Gick knappt att dricka, men en stund senare såg jag att flaskan låg väl kyld i en ishink vid galley, men när jag sprang bort för att fråga om glas hade någon plockat undan den. Blev inte mycket skumpa på den flygningen :(

Toppen