Senaste nytt

Turkish Airlines Denpasar - Istanbul

Om du nu har en business class biljett med Turkish Airline ifrån Denpasar så vore det väl fullständigt vansinnigt att inte utnyttja
den lounge som erbjuds ( Utgår ifrån att det var ironiskt svar ifrån dig )
Jag hävdar att T/G Loungen är inte så dålig som ovanstående påstår
Och om du nu inte vill använda dig av T/G loungen så utgår jag ifrån att du som business class resenär antingen har ett master card eller ett priority pass som ger tillgång till Premier Lounge
Bild 1 - 2 ifrån T/G Lounge
Bild 3-7 ifrån Premier Lounge ( Då jag bor i Thailand och flyger därmed oftast till Bali med Thai blir det denna loungen jag använt mig mest av )

Lycka till med din resa

Hoppas du haft en trevlig semester på Bali ( Ett av få paradis på jorden )
Du behöver inte oroa dig, det blir nog ett besök i loungen. Första gången på Bali och Denpasar så självklart vill man som sann BCmedlem se loungen med egna ögon. Längden i loungen återstår att se.

Ja tack! Vi har haft en mycket lyckad semester här på Bali. Vi valde att bo på Luxury Bali Beach Resort | Maya Sanur Resort & Spa och är väldigt nöjda över hotellet.

Men efter ca 2 veckor här med 2 kids vill man hem till svensk husmanskost o vardag :)

70E577B1-DB78-43C3-B21C-AB1316D27703.jpeg
 
Sitter på TK67 just nu efter att ha besökt den omskrivna loungen före avresan mot Istanbul. Allt ovan stämmer, kan tillägga att den inte finns annat än portabla AC-aggregat i T/G. Stort slagsmål om dessa för att få lite dräglig temperatur vid sin sittplats i den olidliga värmen!
Följde er flight till Istanbul. Noterade att man efter ett par dagars flighter med TK66/67 norr om Iran nu flög rakt över Iran hem till Istanbul.

Var det något som kommenterades på något sätt av flightdeck?
 
I
Sitter på TK67 just nu efter att ha besökt den omskrivna loungen före avresan mot Istanbul. Allt ovan stämmer, kan tillägga att den inte finns annat än portabla AC-aggregat i T/G. Stort slagsmål om dessa för att få lite dräglig temperatur vid sin sittplats i den olidliga värmen!
Hur funkar tillgången till WiFi i planet, ingår det i business? Isf någon begränsning i mängd data? Hittar ingen info på deras hemsida.
 
I

Hur funkar tillgången till WiFi i planet, ingår det i business? Isf någon begränsning i mängd data? Hittar ingen info på deras hemsida.
Svar till mig själv; saxat från Turkish Airlines hemsida:

Thanks to the high-speed Wi-Fi connection on our aircraft, you can carry on with your work and keep in touch with the world outside. You can connect your laptop, tablet, or smartphone to our broadband Wi-Fi service, which can handle high-bandwidth apps without any problems. On our B777, B787, A330, B737 MAX and A321 NEO aircraft, this platform is provided by TTNet and the service is offered free of charge to our guests flying in Business Class and Miles & Smiles Elite and Elite Plus members. Passengers in Economy Class can also make use of the Wi-Fi internet service, at a cost of $9.99 per hour, or $14.99 for a 24-hour package.
 

flatwhite

Medlem
Planen blir nog att vara på flygplatsen drygt 3h innan så att barnen får äta sin middag på flygplatsen. Så kommer pappa & mamma invänta serveringen på TK67

Låter som en bra plan.

Alla föräldrars dröm är väl att barnen äter kokt fisk och grönsaker typ. Men i själva verket är väl pasta och pommes mer i linje vad barnen vill äta. Gå till kocken i loungen så fixar de säkert pasta bolognese eller en carbonara. Går inte det hem så finns pommes på buffén, invänta en ny laddning om de vill ha nyfriterat.

Fråga sedan kocken ombord så kanske han kan plocka fram glassen som kommer med dessertvagnen till barnen lite tidigare.

Synd att ni inte sitter tillsammans. Men till nästa gång, jag tycker 3 E och F är bäst på Turkish nya B787 om man åker två. Man störs inte från galley, man sitter nära varandra och kan prata i normal samtalston, man har avställningsytan mot gången och blir serverad ganska tidigt. Dessutom har 3 E och F små egna overhead compartments.
 

JochenS

Medlem
Fråga sedan kocken ombord så kanske han kan plocka fram glassen som kommer med dessertvagnen till barnen lite tidigare.
Bara man inte gör som på LH och serverar barnens efterrätt tillsammans med förrätten. Fail på den.

Men, jag tror också på idéen med mat på flygplatsen och efterrätt på flyget. Så ska vi också göra nästa gång.
 
Låter som en bra plan.

Alla föräldrars dröm är väl att barnen äter kokt fisk och grönsaker typ. Men i själva verket är väl pasta och pommes mer i linje vad barnen vill äta. Gå till kocken i loungen så fixar de säkert pasta bolognese eller en carbonara. Går inte det hem så finns pommes på buffén, invänta en ny laddning om de vill ha nyfriterat.

Fråga sedan kocken ombord så kanske han kan plocka fram glassen som kommer med dessertvagnen till barnen lite tidigare.

Synd att ni inte sitter tillsammans. Men till nästa gång, jag tycker 3 E och F är bäst på Turkish nya B787 om man åker två. Man störs inte från galley, man sitter nära varandra och kan prata i normal samtalston, man har avställningsytan mot gången och blir serverad ganska tidigt. Dessutom har 3 E och F små egna overhead compartments.
Pasta Bolognese är exakt vad som är i kikarsiktet...

När biljetterna bokades (för 1 år sedan) var det något oklart (både för mig o agenten i Tallin) hur seatmapen skulle tolkas. När jag väl insåg hur den skulle tolkas var mittensätena på 3/5/7 redan upptagna.

Och tack för tipset med glassen ombord, den kommer efterfrågas tidigt in på flighten
 
Toppen