Senaste nytt

Turkish Airlines A330 mellan Istanbul och Frankfurt

Igorius

Medlem
Jag bokade häromdagen en liten utflykt, där ett av segmenten (Frankfurt-Istanbul med Turkish Airlines) trafikeras av en A330. Enligt ExpertFlyer består businesskabinen av tio rader - se bild nedan.

Har inte hittat några bilder eller annan info om hur den här kabinen ser ut (TK:s A330-plan har väl i övrigt antingen fyra eller fem rader affärsklass). Någon som vet vad jag kan förvänta mig vad gäller komfort?

Skärmklipp.PNG

Jag bokade häromdagen en liten utflykt, där ett av segmenten (Frankfurt-Istanbul med Turkish Airlines) trafikeras av en A330. Enligt ExpertFlyer består businesskabinen av tio rader - se bild nedan.

Har inte hittat några bilder eller annan info om hur den här kabinen ser ut (TK:s A330-plan har väl i övrigt antingen fyra eller fem rader affärsklass). Någon som vet vad jag kan förvänta mig vad gäller komfort?

Visa bifogad bild 47676
Jet Airways A330 har rad 10 men i så fall 1-1-1 med fiskbenskonfig därför stämmer det inte med bilden ovan heller. :confused:

Reste med denna kärra CPH - IST för några veckor sedan. Men som du skriver så var det 5 rader i C. Bra komfort och på min flight en service som när TK är som bäst.:)

TK1588, om det kan vara till någon hjälp. @Jonas C kanske har input?
Jag vet inte vilket datum denna flight är men enligt ExpertFlyer TK1588 på 2016-FEB-05 har samma flygplanstyp 33A som du nämnde ovan.

När jag går in i Turkish Airlines webbsida och gör provbokning får jag sån här resultat på TK1588 den 2016-FEB-05.

Screenshot20160202_04.png

Så det finns dörr mellan rad 6 och rad 7 men saknar rad 1 - rad 4. :confused:

Spännande! Tallinn skötte bokningen, och jag kunde inte få plats (tja, två platser) längre fram än på rad sex. De kunde dock inte säga vad det berodde på. Om rad 1-4 saknas kan väl det vara en delförklaring.

Verkar som rad 1-3 saknas, kan det vara något inhyrt plan som har en F-kabin längst fram som ej går att boka, därav börjar platserna på rad 4 för business.

Toppen