Senaste nytt

Turistvisum till Singapore

D.A

Medlem
God morgon,

Jag undrar vänligen om någon har erfarenhet av att söka turistvisum (1 dags mellanlandning) till Singapore (personen i fråga är ej svensk medborgare och omfattas av visum krav)?

Som jag förstår det så kan man antingen

1. ansöka via t ex ambassad men då krävs invitation letter (problematiskt då vi inte känner någon i Singapore och samtliga hotell jag frågat inte vill skriva på invitation letter. Någon ambassad som kan skriva under finns inte heller i Singapore);

2. gå via ett företag som ordnar turistvisum (där, om jag förstår saken rätt, ett invitation letter inte behövs?)

Finns det någon som kan ge tips på ett sådant företag samt hur vi bäst kan gå tillväga?

Tack så mycket

D.A
 

D.A

Medlem
Vad för nationalitet gäller det?
Iran

Det är väl smartare om den personen som skall resa med dig och som inte är svensk medborgare går in och läser vad som gäller just för honom eller henne Ministry of Foreign Affairs Singapore - Visa Information
Det är nämligen endast här den personen kan få KORREKT information !

Absolut, håller helt med. Tyvärr framkommer det inte där hur man gör i en situation där man inte har ett Letter of Introduction for Visa Application. Det verkar i praktiken leda till att man måste gå via ett visa center. Att ansöka via ambassad går inte då de måste ha ett signerat letter. Därav min fråga i forumet. Finns tyvärr en hel del suspecta visa centers som jag inte är helt comfortabel att ge mitt kreditkort till.
 
Toppen