Självklart är 2 och 1 inte sammankopplade på det sättet, och intäkterna från den kommersiella delen gör säkert så att forumet i dess nuvarande form kan finnas (finns det verkligen någon som tror att den kommersiella biten styrs av er och att ni skyddar artikeln?).
Å andra sidan så förstår jag inte motståndet mot att medlemmar bedriver källkritik (som benämns negativ energi ovan...). Har lite svårt för inställningen "tycker man inte om det kan man bara vara tyst och inte läsa". Inne på forumet så är det väldigt viktigt med källor, källkritik och att inte posta något utan att ha det validerat på längden och tvären. Detta är bra, och gör att nivån på forumet är extremt hög. Är det inte självklart att även bedriva källkritik mot BusinessClass.se också, på samma sätt som många medlemmar är väldigt kritiska mot vad andra gratispublikationer på nätet, såsom Aftonbladet och Expressen, skriver om resor? Jag hoppas inte att man skall tolka inlägget från våra eminenta moderatorer att man inte får vara källkritisk mot artiklar på businessclass.se?!! Detta är ju framförallt viktigt i sådana här tider, då desinformation och försök positiv positionering sker även på statlig nivå, framförallt från det land som artikeln handlade om. Jag hoppas man kan diskutera detta på någorlunda hög nivå från alla håll, och inte nedvärdera andra skribenter med att de inte har tillräcklig intellektuell förmåga..