Senaste nytt

Tur & Retur med 2 olika bolag.

Lasse Kongo

Medlem
Har börjat kolla på en resa till Bangkok i oktober/november. Hemresan måste ske med Thai, BKK-CPH, då familjen sitter på det planet. Ditresan är det bara jag som flyger och vill gärna testa ett annat bolag. Avreseort är flexibel. Kommer flyga i business.
Finns det ett bra sätt att söka biljetter om man vill flyga med 2 olika bolag. Bokar man 2 enkelbiljetter blir det ju betydligt dyrare. Eller är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera att det blir dyrare.
 

Lasse Kongo

Medlem
Helt rent med awardbiljetter, tyvärr. Får fortsätta söka och se om jag hittar något som inte är allt för dyrt. En resebyrå kanske kan sy ihop nåt som är billigare än två enkelbiljetter.
 

airac

Medlem
Kollade lite med Ita matrix och expertflyer, men hittar inga priser som tillåter det du efterfrågar på en biljett. Förutom full-fare, eller nästan full-fare biljetter (C/Y/E klass typ). Thai priser tillåter bara deras flighter mellan Europa och Bangkok. Star alliance har inga priser som är relevanta så vid jag hittar, bara jordenrunt och liknande. En resebyrå kan nog kombinera två enkelbiljetter i en bokning, men då måste du hitta rimliga priser på enkelresor…

edit: sista tanken jag hade men inte hittat något på är eventuella code shares. Vet ej om någon kör code share med Thai mellan Bangkok och Europa, men det är det enda prisregelmässiga jag kom på.
 

AABack2ARN

Medlem
Thai har codeshare med Swiss på sträckan ZRH-BKK LX180/TG7103 och med Austrian på sträckan VIE-BKK i form av OS25/TG7203

Kanske går det att kombinera med någon av dem?
 
Toppen