Senaste nytt

Tur och retur Arlanda-Auckland i business (Air New Zealand på en sträcka)

Von Wiffen

Medlem
Hejsan!

Här börjar min rapportering av resan till Auckland från Arlanda. Det är även min första reserapport, så var snälla :p

Från början var planen att resa Arn-Fra-Sin-Akl-Sin-Arn (via Dme på hemresan). Första leg LH och resten SQ (Allt bokat med SQ).

Som en del säkert sett blev jag lite försenad redan på Arlanda, vilket gjorde att jag missade mitt flyg i Frankfurt.

Efter låååång kö hos Lufthansas biljettkontor så blev planen att på utresan flyga via Los Angeles till Auckland.

Så efter en kort natt på Radisson Frankfurt flygplats fick jag kliva på Lufthansas A380 som tog oss till Los Angeles. Ganska okej resa ombord, men inget som stack ut. Maten var god, men saknade det jag bokat på "Book the cook" hos SQ...
En irriterande sak var att min stol ändrade svankstödet och madrassens hårdhet hela tiden.
Dock mäktigt att flyga A380. Första gången för mig :)

Både vid gaten i Frankfurt och vid incheckning igen på Lax så hade de jätteproblem med de FIM som Lufthansas biljettkontor skrev ut. De kunde tydligen inte bryta loss de separata flygningarna pga married segments.

Nu är iaf allt löst och jag sitter på terrassen i Star Alliance loungen på Lax :)

Återkommer om några timmar med uppdatering från Air New Zealand i business.

Nu ska jag gå och duscha! :D
 

Attachments

  • 20170724_002953.jpg
    20170724_002953.jpg
    68,7 KB · Visningar: 518

Von Wiffen

Medlem
Har en liknande resa bokad och följer detta med spänning. Vad fick du för bokningsklass på LH till LAX? För Air New Zeeland verkar det vara 200% oavsett bokningsklass.
Hmm, det var en bra fråga. Kan man se det på boardingkortet? Hoppas på 200% då det annars är ett nerköp mot den ursprungliga resan jag skulle gjort...
 
Toppen