Senaste nytt

Tunnel eller inte vid byte(från A till B) i Frankfurt

Combo

Medlem
Jag har ett par kommande bokningar med byte i Frankfurt. I båda fallen anländer jag med Lufthansa från GOT (denna verkar i 99% av fallen hamna vid A1 eller A2.
Hur tar jag mig snabbast från A1 till gate B44-B48? Skall jag ta tunneln eller ska jag gå "kortaste vägen"?
Den ena bokningen är med endast 70min byte, räcker det eller borde jag lägga in en bevakning på tidigare flyg från GOT?
Den andra är tvärtom med lååååångt byte, så här skulle jag kunna bevaka senare flyg från GOT.
 

Combo

Medlem
Tack så mycket för input! Jag får börja bevaka tidigare flyg från GOT.
Det kommer bli många timmar i loungen => Pappa kommer vara nöjd :), resten av familjen "not so much".
 
Last edited:

DrKlas

Medlem
70 min byte och gå igenom tunneln från A till B är normalt inga problem. Har gjort det mängder av gånger och det känns långt men tar inte många minuter. Är det en genomgående biljett med Lufthansa hade jag bara letat tidigare flyg om det är en förstaklassbiljett och då för att få extra tid i loungen.
 

Combo

Medlem
70 min byte och gå igenom tunneln från A till B är normalt inga problem. Har gjort det mängder av gånger och det känns långt men tar inte många minuter. Är det en genomgående biljett med Lufthansa hade jag bara letat tidigare flyg om det är en förstaklassbiljett och då för att få extra tid i loungen.
Tackar, då vet jag att det är görbart ifall jag inte hittar tidigare flyg.
Tyvärr har jag inte FCT att se fram emot, endast senator lounge.
Jag kan ju även hoppas på tidtabellsförrändringar åt rätt håll, det har redan varit ett par! Det är först till påsk vi ska iväg, så det kan hinna hända vad som helst:)
 
Toppen